بهترین مودم ADSL خانگی

بهترین مودم ADSL خانگی

نیاز مبرم انسان امروزی به اینترنت و ارتباط تنگاتنگ زندگی ما با آن، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در همین راستا یکی از ابزار‌های ارتباطی به‌منظور استفاده از اینترنت انواع مودم‌های ADSL است که در خانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. درنتیجه وجود یک مودم ADSL در هر خانه با توجه به‌صرفه اقتصادی که نسبت به بسته‌های اینترنت تلفن همراه دارند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

حال اینکه یکی از سؤالات رایج کاربران که به هنگام خرید مودم مطرح می‌شود این است که بهترین مودم ADSL خانگی کدام است؟ و یا یک مودم ADSL خانگی مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در این نوشته ما سعی خواهیم کرد تا هرآنچه برای شناسایی بهترین مودم خانگی نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم. از این جهت ابتدا به ذکر مطالبی مختصر به‌منظور آشنایی با مودم‌های ADSL می‌پردازیم و در ادامه نکات مهم برای خرید مودم‌ های خانگی ADSL را با شما در میان خواهیم گذاشت. در پایان نیز به معرفی برند‌های با کیفیت مودم‌های ADSL خانگی خواهیم پرداخت تا ضمن مقایسه آن‌ها مودم خانگی مناسب خود را بیابید.

مشخصات مودم ADSL

DSL و یا Digital Subscriber line را می‌توان ازجمله جدیدترین روش‌‌ها به‌منظور دسترسی به اینترنت دانست که مودم ADSL خانگی نیز از این فناوری به‌منظور برقراری ارتباط بهره می‌برند. ADSL در واقع سرواژه سازی شده عبارت انگلیسی Asymmetric Digital Subscriber Line بوده که به معنی خط اشتراک دیجیتال نامتقارن است. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که فناوری ADSL درواقع شامل یک شبکه اینترنتی است که با استفاده از خطوط ثابت تلفن کار می‌کند. در نتیجه استفاده از بهترین مودم ADSL خانگی نیازمند یک خط تلفن ثابت هستند و نیز لازم به ذکر است که قادرند سرعتی حدوداً معادل با 6 مگابایت بر ثانیه را برای شما فراهم کنند.

انواع مختلف مودم‌های ADSL خانگی را می‌توان به مودم‌های ADSL اترنت (Ethernet Modem) و مودم‌های ADSL وایرلس (Wireless Modem) تقسیم بندی نمود. مودم‌های اترنت در واقع به‌گونه‌ای اطلاق می‌شود که برای اتصال به دستگاه نیازمند کابل هستند. انواع کابل‌هایی که به این منظور استفاده می‌شود، کابل‌های LAN و USB نام دارند که متناسب با دستگاه از هر دو استفاده می‌شود. به هنگام خرید این مدل از ADSL باید به نوع پرت خروجی و تعداد آن‌ها توجه داشت تا بتوان با استفاده از آن‌ها دستگاه‌های مختلف را به‌طور هم‌زمان به مودم متصل نمود.

دسته دیگر مودم ADSL خانگی شامل نوع وایرلس است که همان‌طور که از نام آن پیداست، نیازی به کابل به منظور اتصال به دستگاه ندارد و از طریق سیستم WIFI قادر خواهد بود در آن واحد به چندین دستگاه متصل شود، تنها کافی است دستگاه مدنظر شما قابلیت پشتیبانی از سیستم WIFI را داشته باشد. البته لازم به ذکر است که بهترین مودم ADSL خانگی قابلیت اتصال هم به شکل بی‌سیم و هم به شکل باسیم را برای کاربر ایجاد می‌کنند تا کاربر انعطاف بیشتری به‌منظور اتصال به اینترنت داشته باشد. به‌عنوان‌مثال ممکن است سیستم WIFI لپ‌تاپ شما دچار مشکل شود، در این صورت قادر خواهید بود با استفاده از کابل LAN به مودم متصل شوید.

نکات مهم برای خرید مودم ADSL

به‌منظور خرید بهترین مودم ADSL خانگی، نکاتی وجود دارند که توجه به آن‌ها بسیار مهم هستند، در ادامه مطلب به‌صورت موردی به ذکر آن‌ها خواهیم پرداخت.

وسعت محل استفاده از مودم: در مورد مودم‌های اترنت، حداکثر محدوده‌ای که مودم قادر است پوشش دهد طول کابل LAN و یا USB خواهد بود؛ اما در مورد مودم‌های وایرلس، عامل تعیین کننده محدوده سرویس دهی مودم، تعداد آنتن‌های موجود بر روی مودم است. به این صورت که هرچه تعداد این آنتن‌ها بیشتر باشد دامنه ارائه سرویس نیز بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که گاهی شرایط ایجاب می‌کند تا دامنه ارائه سرویس محدود شود، در همین راستا، اغلب مودم‌ها قابلیت آن را دارند تا محدوده ارائه سرویس را تنظیم نمایید.

قیمت مودم ADSL: بدون شک بهترین مودم ADSL خانگی، مودمی خواهد بود که بهترین سرویس را به نسبت هزینه خرید، ارائه دهد. عوامل متعددی همچون، تعداد آنتن، تعداد پورت، برد، برند سازنده، سرعت انتقال داده و... بر روی هزینه مودم تأثیرگذار هستند؛ اما نکته حائز اهمیت آن است که شما باید متناسب با نیاز خود به انتخاب مودم مناسب بپردازید تا به این صورت با پرداخت کمترین هزینه، مناسب‌ترین گزینه را بیابید.

بهترین مودم ای دی اس ال

شرکت سازنده مودم: یکی از معیار‌های مهم به‌منظور خرید بهترین مودم ADSL خانگی، توجه به نوع برند آن است. به‌طور کلی می‌توان برند‌های TP-LINK، D-LINK، ASUS، CISCO، LINK و TENDA را ازجمله برند‌های معتبر دانست که در این بین برند‌های D-LINK و TP-LINK از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

آنتن مودم: مورد بعدی که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد آنتن مودم است. مودم‌های وایرلس دارای دو نوع آنتن به صورت خارجی و داخلی هستند، مودم‌هایی که دارای آنتن‌های داخلی هستند دارای هزینه کمتر و قابلیت حمل و نقل آسان‌تری هستند اما در عوض دامنه ارائه سرویس آن‌ها کوتاه‌تر است. علاوه بر نوع آنتن، تعداد آنتن‌ها نیز بر محدوده تحت پوشش مودم تأثیرگذار خواهد بود، به این صورت که تعداد آنتن بیشتر منجر به برد بیشتر مودم خواهد شد.

سرعت دانلود مودم یا سرعت اینترنت: یکی از مهم‌ترین مواردی که برای خرید بهترین مودم ADSL خانگی باید در نظر داشت، سرعت دانلودی است که مودم قابلیت ارائه آن را دارد. مودم‌هایی که در بازار موجود هستند اغلب به دو دسته 4G و 4.5G تقسیم می‌شوند که به ترتیب قابلیت ارائه سرعت اینترنت معادل با 150 و 300 مگابایت را دارند.

از طرفی با توجه به آن که در ایران سرعت اینترنت نسل 4.5G در بهترین حالت ممکن از 120 مگابایت افزایش نمی‌یابد، بنابراین هر دو گزینه پاسخگو نیاز شما خواهند بود؛ اما با توجه به فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم و پیشرفت‌های روز افزون در زمینه افزایش سرعت اینترنت، شاید بهتر باشد که از مودم‌هایی با قابلیت ارائه سرعت بالاتر بهره ببرید.

برند‌های خوب برای مودم ADSL خانگی

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد در این بخش به چند مورد از بهترین مودم‌های پر سرعت ADSL اشاره خواهیم کرد. در همین راستا، فروشگاه اینترنتی جالبو (رایانه گستر شیراز) با بیش از دو دهه تجربه و با تکیه‌بر سه اصل مهم احترام به حقوق مشتری، تضمین اصالت کالا و تضمین قیمتی مناسب آماده ارائه بهترین مودم ADSL خانگی متناسب با نیاز شماست. در زیر دو مورد از انواع مختلف مودم‌های ADSL موجود در این سایت آورده شده است که برای آگاهی از مشخصات آن‌ها کافی است بر روی هر یک کلیک نمایید.

  1. مودم روتر + ADSL بی سیم نتربیت
  2. مودم روتر ADSL/VDSL بی سیم تی پی لینک
  3. مودم روتر بی‌سیم 300Mbps تندا
  4. مودم روتر بی‌سیم 300Mbps دی‌لینک

لازم به ذکر است که موارد ذکر شده در بالا تنها چهار مورد از بهترین مودم‌های ADSL خانگی ارائه شده توسط فروشگاه جالبو هستند. در پایان لازم به ذکر است شما قادر خواهید بود تا مودم مدنظر خود را از فروشگاه جالبو هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت کاملاً آنلاین خرید نمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد