آموزش دسترسی به کلیه امکانات گوگل‌پلی

آموزش دسترسی به کلیه امکانات گوگل‌پلی

هدف از این آموزش دسترسی به کلیه امکانات و اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی با تغییر منطقه دائمی است که بدون نیاز به اضافه کردن کارت بانکی انجام می‌پذیرد.

در مدت اخیر ، کاربران ایرانی مشکلات زیادی برای دسترسی و دانلود از گوگل‌پلی گزارش کردند ، که پیگیری‌هایی توسط یکی از مهندسین ایرانی گوگل ، ایمان رحمتی‌زاده ، انجام شد که بخشی از این مشکلات را رفع کرد ؛ اما دوتا از بزرگترین چالش‌های کاربران ایرانی همچنان پابرجاست ؛ دسترسی بسیار محدود به برنامه‌ها و شارژ نشدن اعتبار کیف پول با استفاده از گیفت کارت.

راهکار چیست؟ بله ؛ کاربر ایرانی نبودن!

در این آموزش میخواهیم با هم این مشکل را برطرف کنیم.

روش متداول

در این روش عمومی ، کاربران می‌توانند با استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی و پاک کردن کش گوگل‌پلی این کار را انجام دهند ؛ اما مشکلی که سر راه این روش هست ، این هست که با بازگشت به آی‌پی اصلی بلافاصله گوگل‌پلی به حالت پیشین بازمی‌گردد.

این در حالی است که بسیاری از کاربران متمایل‌اند این تغییرات به صورت دائم در اکانت گوگل‌پلی‌شان اعمال شود.

راهکار اصلی

راهکار روتین برای حل این مسئله ، اضافه کردن اطلاعات حساب بانکی یا کارت اعتباری توسط کاربران است که گوگل در گوگل‌پلی یا گوگل‌پی پروفایل پرداختی تشکیل می‌دهد و وابسته به مناطقی که کارت اعتباری وارده ، قابل استفاده هست ، منطقه گوگل‌پلی به صورت دائمی تغییر پیدا می‌کند.

راهکار اصلی هم اما بدون مشکل نیست ، زیرا این روش برای افرادی که حساب معتبر نداشته باشند ، الزام به استفاده از حساب‌های جعلی را ایجاد می‌کند که در اغلب موارد گوگل امکان تشخیص جعلی بودن حساب و جلوگیری از پذیرش آن را دارد ، اگر گوگل متوجه شود چند بار مشخصاتی نامعتبر وارد کرده‌اید ، به طور موقت یا حتی دائم شما را بن می‌کند و مجاز به وارد کردن حساب بانکی نخواهید بود.

احتمالاً باید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی این روش پرخطر باید به دنبال BIN Number هایی که تنها برای استفاده از اشتراک تریال اپلیکیشن‌ها در گوگل‌پلی کار می‌کنند و مدت زیادی از آن‌ها نگذشته ، بگردید.

پاسخ اول؛ تغییر منطقه گوگل‌پلی با استفاده از امکان Private DNS در اندروید

میخواهیم یکی از راهکارهای پیشنهادی برای حل بدون مشکل این مسئله را توضیح دهیم.

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی که طی چند سال اخیر به سیستم‌عامل‌های مختلف اضافه شده ، Private DNS هست.

همانطور که میدانید در حالت پایه درخواست‌های DNS رمزگذاری نمی‌شوند و طبق قاعده درخواست‌ها بین کلاینت ارسال کننده و سرورهای پاسخ دهنده پرایوت نبوده و زاویه‌ای عمومی به خود میگیرند.

این باعث آسودگی کار برای خرابکارها و هکرها می‌شود و امکان حمله ، نفوذ و دستکاری بالا می‌رود.

به کمک Private DNS که تحت DoH و DoT ارائه می‌شود درخواست‌ها تحت هدایت کانالی رمزنگاری شده با دو پروتکل TLS و HTTPS عبور کرده و آسیب‌پذیری آن‌ها حداقل می‌شود.

چگونه Private DNS در اندروید بهتر ارائه شود؟ با ارائه‌ی DNS مبتنی بر Hostname.

حال برخی ارائه‌دهندگان DNS سیستمی برای هدایت درخواست‌هایی که به سمت برخی از سایت‌های خاص مثل سایت‌هایی که امکان دسترسی به آن‌ها از برخی کشورها منع شده است پیاده کرده‌اند و به هنگام درخواست کاربری به هر یک از این سایت‌ها ، آن دسته از درخواست‌های DNS به صورت هوشمند هدایت می‌شوند ، از این رو سایتی که دارای محدودیت است نمی‌تواند به آی‌پی و DNS اصلی دسترسی پیدا کند.

شروع می‌کنیم:

۱. به تنظیمات گوشی رفته و در بخش جست‌وجو ، Private DNS را تایپ کنید و به نتیجه جست‌وجو بروید.

۲. در پنجره‌ی باز شده ، گزینه‌ی Private DNS provider hostname را انتخاب کرده و آدرس free.shecan.ir را وارد کرده و save را بزنید.

۳. به صفحه اصلی گوشی برگردید و روی آیکون گوگل‌پلی نگه دارید و App info را انتخاب کنید.

۴. از پایین صفحه گزینه Force Stop را انتخاب و OK را بزنید.

۵. در همین پنجره ، وارد قسمت Storage شده و روی Clear cache در پایین صفحه کلیک کنید. (در گوشی‌های شیائومی ، روی Clear data زده و Clear cache را انتخاب کنید.)

اکنون با باز کردن گوگل‌پلی منطقه‌ی آن تغییر خواهد کرد و می‌توانید به برنامه‌های بیشتری دسترسی داشته باشید.

پاسخ دوم؛ تغییر منطقه گوگل‌پلی با استفاده از برنامه Google Rewards

در ابتدا، با برنامه Google Rewards بیشتر آشنا می‌شویم؛ این برنامه محیطی برای کاربران آماده کرده که با پاسخ به پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌هایی که گوگل معمولاً برای بهبود خدمات و محصولات خود از آن‌ها استفاده می‌کند، امکان کسب امتیاز و پاداش داشته باشند و آن‌ها را به اعتبارات گوگل‌پلی تبدیل می‌کند و حتی به حساب بانکی قابل انتقال است.

با استفاده از این برنامه می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن کارت اعتباری، پروفایل خود در گوگل‌پلی را ثبت و منطقه‌ی آن را به صورت دائمی تغییر دهید.

برای این‌ کار ابتدا این برنامه را نصب کنید؛ حتما توجه داشته باشید که از قبل با استفاده از ابزارهای تغییر IP معتبر که مشکلاتی مانند DNS Leak و یا WebRTC Leak ندارند، موقعیت را روی انگلستان تغییر دهید.

حال برنامه را اجرا کرده و Get started را انتخاب کنید، در قسمت Location History، گزینه‌ی No, thanks را انتخاب کنید.

حال در صفحه اصلی برنامه به Settings بروید، سپس در Profile، در منوی باز شده کشور را United Kingdom قرار دهید، در Postcode، عبارت “IM9 3DB” را وارد کنید، سپس فیلدهای بعدی را تکمیل کنید، و در نهایت Complete را انتخاب کنید.

پس از تایید قوانین این برنامه، پروفایل شما ساخته می‌شود و حال منطقه گوگل‌پلی شما به انگلستان تغییر پیدا کرده‌است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد