روش‌های کاربردی برای افزایش طول عمر باتری موبایل

روش‌های کاربردی برای افزایش طول عمر باتری موبایل

شما هم نگران عمر باتری و ضعیف شدن آن هستید؟ سوالی که شاید برای خیلی از شما کاربران عزیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. همه ما می‌دانیم که عمر باتری شما دائمی ‌نیست و پس از مدتی افت پیدا کرده و در طولانی مدت ممکن است باتری شما خراب شود؛ اما نگران نباشید راه‌های خیلی ساده‌ای وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید به عمر باتری خود کمک کنید. در این مقاله از سایت ما در جالبو که توسط متخصصان ما برای شما عزیزان تهیه و تنظیم شده است؛ سعی شده تا روش‌های افزایش عمر باتری موبایل را به شما عزیزان ارائه دهیم. پس اگر طول عمر باتری گوشی موبایل شما برایتان اهمیت دارد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نگاه داشتن درصد شارژ گوشی بین ۴۰ تا ۸۰ درصد

روش صحیح شارژ موبایل یکی از بهترین راه‌ها برای طول عمر باتری است. نگه داشتن شارژ آن بین ۴۰ تا ۸۰ درصد است. برخی این تصور اشتباه را دارند که اگر باتری گوشی را فول شارژ کنیم یا درصد شارژ آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم؛ برای باتری گوشی همراه خیلی خوب است؛ ولی این یک تصور اشتباه است. فول شارژ شدن باتری ممکن است به باتری صدمه بزند و آن را دچار خرابی کند. در مورد کم شدن شارژ باتری نیز این مورد صادق است. اگر سعی کنید درصد شارژ باتری خود را بین ۴۰ تا ۸۰ نگه دارید می‌توانید بهترین و بهینه‌ترین حالت ممکن را برای گوشی موبایلتان داشته باشید.


بیشتر بخوانید: قبل از خرید هارد دیسک اینترنال نکات ضروری را بخوانید.


فعال کردن گزینه Battery saver

امروزه بیشتر گوشی‌های موبایل به قابلیت Battery saver که البته در برخی موبایل‌ها آن را با نام Power saving mode نیز می‌شناسند، مجهز هستند. استفاده از این حالت در گوشی همراه و فعال‌سازی این حالت باعث می‌شود که باتری و مصرف انرژی گوشی موبایل شما به بهینه‌ترین حالت ممکن تبدیل شود. به همین دلیل فشار اضافی بر باتری گوشی وارد نمی‌شود و میزان انرژی کمتری در گوشی موبایل شما مصرف می‌شود. به همین علت این کار باعث می‌شود که عمر باتری گوشی شما افزایش پیدا کند. متأسفانه خیلی از کاربران گوشی‌های موبایل از این قابلیت استفاده نمی‌کنند و یا با آن آشنایی ندارند ولی اگر شما هم یک کاربر گوشی همراه هستید. به شما توصیه می‌کنیم که در مواقع ضروری از این حالت موبایل حتماً استفاده کنید. این روش یکی از بهترین روش‌های افزایش عمر باتری موبایل است.

بستن برنامه‌های پس‌زمینه

برخی اپلیکیشن‌ها هستند که دائماً در حال مصرف شارژ موبایل شما هستند. برنامه‌هایی که در پس‌زمینه موبایل شما هستند برنامه‌هایی هستند که با به‌روزرسانی دائمی ‌خود مصرف باتری گوشی را افزایش می‌دهند. با پیدا کردن برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند؛ شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های موجود برای این کار آن‌ها را متوقف کنید. متوقف کردن این برنامه‌ها به افزایش عمر باتری گوشی شما کمک زیادی می‌کند.

البته در این مورد توجه داشته باشید که تنها برنامه‌هایی را حذف یا متوقف کنید که به آن‌ها نیازی ندارید. راه اندازی مجدد این برنامه‌ها می‌تواند مصرف شارژ قابل توجهی از باتری شما را به خودشان اختصاص دهد. ازجمله برنامه‌هایی که توسط کاربران کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در پس زمینه آن‌ها است می‌توان به برنامه‌های آب و هوا و فیسبوک و... اشاره کرد.

متعادل کردن روشنایی صفحه

بخش عمده‌ای از مصرف انرژی و شارژ باتری موبایل شما صرف روشنایی و نمایشگر گوشی می‌شود. استفاده از بیشترین حالت روشنایی در زیر نور آفتاب و در محیط آزاد قطعاً برای کاربری شما خوب است. ولی همین میزان نور در شب و یا در محیط‌های بسته و در زیر نور چراغ تنها مصرف انرژی گوشی شما را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با روش‌های متعددی که برای تنظیم روشنایی صفحه موبایل وجود دارد نور صفحه خود را طوری تنظیم کنید که چشم خسته نشود.

ذخیره باتری

 در برخی گوشی‌های موبایل نیز حالتی به اسم Adaptive Brightness وجود دارد. این حالت به صورت خودکار نور گوشی را تنظیم می‌کند. توصیه ما به شما این است که این حالت را غیرفعال کنید. استفاده از این حالت ممکن است در زیر نور چراغ نیز تشخیص اشتباه داده و میزان روشنایی صفحه موبایل شما را افزایش دهد. روشن این حالت می‌تواند یکی از عوامل افزایش مصرف انرژی و کم شدن عمر موبایل شما شود.

فعال کردن خاموشی خودکار صفحه

فعال کردن خاموشی خودکار صفحه تأثیر قابل توجه در مصرف انرژی گوشی موبایل شما دارد. این مورد که صفحه گوشی موبایل شما پس از یک زمان مشخص از استفاده نکردن آن خاموش شود می‌تواند مصرف انرژی را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. برای نمونه بعضی مواقع وجود دارد که گوشی موبایل شما در داخل کیف و یا جیب‌تان بر اثر برخورد صفحه نمایش آن روشن می‌شود. اگر شما مدت زمان خاموش شدن خودکار صفحه را به درستی تنظیم نکرده باشید، ممکن است صفحه نمایش گوشی شما روشن بماند و این امر باعث خالی شدن شارژ موبایل شما می‌شود. این روش از بهترین روش‌های افزایش عمر باتری موبایل است که به شما برای طولانی شدن عمر باتری کمک می‌کند.

فعال کردن حالت هواپیما در صورت آنتن دهی ضعیف

شاید شما هم این مورد را تجربه کرده باشید که در حین سفر، رفتن به خارج از شهر برای تفریح یا حتی در برخی مکان‌ها ممکن است؛ آنتن دهی گوشی موبایل شما ضعیف شود. در این مواقع ما نمی‌توانیم از امکاناتی مثل تماس، پیامک و یا اینترنت همراه موبایل خود استفاده کنیم. برای همین بهتر است در زمانی که آنتن دهی موبایل شما ضعیف است گوشی خود را بر روی حالت پرواز یا حالت هواپیما قرار دهید تا باتری کمتری مصرف شود. تأثیر حالت هواپیما بر عمر باتری این است که میزان مصرف انرژی سیم کارت را صفر می‌کند و سیم کارت را از دسترس خارج می‌کند. این کار می‌تواند باعث افزایش طول عمر گوشی موبایل شما شود.

قطع کردن یا کاهش لرزش دستگاه

از دیگر مواردی که در تمامی ‌گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد حالت لرزش یا ویبره است. ویبره یا حالت لرزش میزان انرژی زیادی را مصرف می‌کند. همچنین هر چه میزان این لرزش بیشتر باشد شارژ بیشتری از موبایل شما مصرف می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات موبایل میزان لرزش دستگاه را کاهش دهید. قطع کردن آن بهترین راه برای افزایش طول عمر باتری موبایل شما است ولی در برخی شرایط خاص لازم می‌شود که از این حالت موبایل استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: برای خرید پاوربانک باید به چه نکاتی توجه کرد؟


عدم استفاده از موبایل در اماکن خیلی سرد یا خیلی گرم

استفاده از موبایل در مکان‌های خیلی گرم یکی از مواردی است که شدیدا هم به خود موبایل و هم به باتری موبایل شما آسیب وارد می‌کند. البته برخی از موارد است که باعث گرم شدن و داغ شدن خود موبایل نیز می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به استفاده از موبایل در هنگام شارژ و وصل کردن آن به پاوربانک و یا انجام بازی‌های سنگین در طولانی مدت اشاره کرد. این موارد عمر باتری گوشی شما را شدیداً کاهش می‌دهند. توصیه ما به شما این است به هیچ وجه در حین شارژ شدن گوشی موبایل با آن کار نکنید مگر در مواقع ضروری. این روش جزو روش‌های افزایش عمر باتری موبایل است که کمک زیادی به شما می‌کند.

فعال کردن گزینه night Mode

حالت شب یا night Mode یا صفحه تاریک موردی است که به مصرف انرژی باتری گوشی شما کمک می‌کند. این مورد در حالت شب و در زیر نور چراغ پس زمینه گوشی و برنامه‌هایی که امکان حالت night mode دارند را به حالت تاریک می‌برد. این کار باعث می‌شود پس زمینه گوشی و یا برنامه شما به رنگ تیره تبدیل شود. در این حالت نمایشگر میزان انرژی کمتری را مصرف می‌کند و همین امر موجب می‌شود که باتری گوشی شما طول عمر بیشتری داشته باشد.

خاموش کردن سرویس موقعیت یاب

لوکیشن یا سرویس موقعیت یاب نیز یکی از مواردی است که بیشتر افراد در بیشتر مواقع حتی زمان‌هایی که از آن استفاده‌ای ندارند آن را فعال می‌گذارند. با خاموش کردن این حالت یک بخش از انرژی باتری شما کمتر مصرف می‌شود. به این علت که این سرویس موقعیت لحظه به لحظه شما را پیدا می‌کند. دائما در حال مصرف انرژی است. پس در مواقعی که نیازی به سرویس موقعیت یاب یا لوکیشن ندارید آن را غیرفعال و خاموش کنید.

کلام آخر

همان‌طور که می‌دانید و در بالا به آن اشاره کردیم باتری گوشی شما یک قطعه دائمی ‌نیست و طول عمر دارد. به مرور زمان این قطعه مهم و حیاتی دچار ضعف و در نهایت دچار خرابی می‌شود. پس به همین علت خیلی مهم است که در افزایش طول عمر آن کوشا باشیم. برای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل در بالا ترفندهایی برای افزایش عمر باتری را برای شما عزیزان بیان کردیم. ازجمله این ترفندها می‌توان به مواردی همچون فعال کردن حالت تاریک، خاموش کردن موقعیت یاب، عدم استفاده از گوشی موبایل در مکان‌های خیلی گرم، عدم استفاده از گوشی در هنگام شارژ، نگهداری شارژ باتری بین ۴۰ تا ۸۰ درصد و خاموش یا کم کردن میزان لرزش و خیلی از موارد دیگری که به روش‌های افزایش عمر باتری موبایل کمک می‌کند را اشاره کرده و به صورت موردی برای شما عزیزان شرح دادیم.

این مقاله که توسط تیم ما در مرکز فروش کالاهای دیجیتال جالبو تهیه شده است به شما کمک می‌کند که در نگهداری هر چه بهتر موبایل و افزایش طول عمر باتری آن موفق باشید. همچنین اگر قصد خرید لوازم دیجیتال را دارید می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه کنید و از محصولات سایت ما دیدن فرمایید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد