بهترین لپ تاپ‌های مهندسی

بهترین لپ تاپ‌های مهندسی
در این مطلب سعی بر آن است که به معرفی و ارائه توضیحاتی در ارتباط با بهترین لپ تاپ های مهندسی و قیمت بهترین لپ تاپ های مهندسی بپردازیم. برای رسیدن به این هدف ما ابتدا به بررسی ویژگی لپ‌تاپ مهندسی با کیفیت خواهیم پرداخت؛ قدم بعدی ما بررسی بهترین مارک برای لپ‌تاپ مهندسی است. در راه بررسی این موضوع ما بهترین لپ تاپ های مهندسی با سیستم عامل ویندوز و بهترین لپ تاپ های مهندسی با سیستم عامل مک را بررسی خواهیم کرد. امیدواریم که در این راه بتوانیم اطلاعات مورد نیاز شما را به خوبی برای شناخت بهترین لپ تاپ های مهندسی 2021 تأمین کنیم.

برای مشاهده انواع لپ تاپ های مهندسی روی لینک کلیک کنید.

ویژگی لپ‌تاپ مهندسی با کیفیت چیست؟

همان‌طور که از نام این لپ تاپ‌ها مشخص است، این لپ تاپ‌ها برای استفاده‌های مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده‌های مهندسی را می‌توان شامل اجرای نرم‌افزارهای سنگین و انجام دادن امور و پردازش‌های مختلف دانست. برای این که لپ‌تاپی این ویژگی‌ها را داشته باشد و بتوانند این موارد و نیازها را تأمین کند باید کارت گرافیک، رم، پردازنده، سیستم خنک کننده، هارد، باتری و موارد دیگر سخت افزاری خاصی را داشته باشد.
برای خرید خنک کننده کامپیوتر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کارت گرافیک

در برخی مواقع، کارت گرافیک از پردازنده اصلی نیز مهم‌تر است. یکی از این موارد و استفاده‌ها را می‌توان انجام بازی‌های سنگین و یا تولید محتواهای ویدئویی به شمار آورد. برخی از امور مهندسی نیز نیاز به استفاده از کارت گرافیک و قدرت پردازش آن دارند. خرید کارت گرافیک در لپ تاپ‌های مهندسی به گونه‌ای تأثیرگذار نمی‌باشند که شما عزیزان بخواهید هزینه‌های گزافی را برای آنها بکنید. 
اگر بخواهید بهترین لپ تاپ های مهندسی تا 10 میلیون تومان یا بهترین لپ تاپ های مهندسی تا 15 میلیون تومان را در مورد بررسی قرار دهید و خریداری کنید، بدون شک این لپ تاپ‌ها از بهترین کارت‌های گرافیک برخوردار نخواهند بود. قیمت جدیدترین و بهترین کارت‌های گرافیک به گونه‌ای است که از قیمت بهترین لپ تاپ های مهندسی تا 20 میلیون تومان نیز به تنهایی در ایران تجاوز می‌کنند. پردازنده‌های گرافیکی سری RTX آن هم مدل قبل از RTX 2000 می‌توانند گزینه‌های معقولی از نظر قیمت و کیفیت برای لپ تاپ‌های مهندسی باشند.

کارت گرافیک

رم

همان‌طور که گفته شد سیستم‌هایی که برای انجام امور مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید قدرت پردازش سنگینی را داشته باشند. استفاده از رم‌های نسل جدید در لپ تاپ‌های مهندسی، با ظرفیت متناسب با کارایی مورد نظر، از جمله مواردی است که باید به آنها توجه کرد.

پردازنده

پردازنده مرکزی لپ تاپ‌های مهندسی باید از قدرت پردازش بسیار بالایی برخوردار باشد. داشتن قدرت پردازش بالا یکی از مواردی است که در ارتباط با پردازنده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. مورد دیگر را می‌توان مصرف انرژی مناسب و سرعت پردازش مناسب دانست؛ اکثر پردازنده‌های لپ تاپ‌ها امروزه یا AMD هستند و یا Intel، هر یک از این پردازنده‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود هستند؛ پردازنده‌های AMD معمولاً نسبت به Intel دارای قیمت کمتری است، به همین سبب می‌توان به بیشتر بودن سرعت و کیفیت پردازنده‌های Intel نسبت به برند دیگر پردازنده پی‌برد.
امروزه پردازنده‌ها در نسل‌های مختلفی تولید و روانه بازارها می‌شوند. از جمله برخی از این نسل‌ها می‌توان به پردازنده‌های 3 هسته‌ای، 5 هسته‌ای، 7 هسته‌ای و 9 هسته‌ای اشاره کرد. پردازنده‌های 3 هسته‌ای دارای قدرت پردازش و سرعت بالایی نیستند، به همین سبب گزینه‌ای مناسب برای استفاده به منظور پردازش‌های سنگین و اجرای نرم‌افزارهای سنگین نیستند.
پردازنده‌های بعدی، پردازنده‌های 5 هسته‌ای هستند. این پردازنده‌ها دارای قدرت پردازش متوسطی است که می‌تواند بسیاری از نیازها را برطرف کند. در عین حال دارای قیمت مناسبی هستند. اگر شما از لپ‌تاپ مهندسی خود انتظار پردازش سنگین با سرعت بالا را ندارید می‌توانید از این دسته از پردازنده‌ها استفاده کنید.
دسته بندی بعدی پردازنده‌ها را می‌توان یکی از بهترین پردازنده‌ها از نظر قدرت و سرعت پردازش به شمار آورد؛ این پردازنده‌ها پردازنده‌های 7 هسته‌ای هستند. اما قیمت این پردازنده‌ها نیز نسبت به کارایی و قدرت پردازش آنها تعیین می‌شوند. قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار، پردازنده‌های 9 هسته‌ای هستند؛ این پردازنده‌ها دارای قیمتی به نسبت بالا نیز هستند. زمانی که شخص نیازمند آن است تا از بیشترین قدرت پردازش موجود بهره ببرد استفاده از سیستم‌هایی که پردازنده‌های 9 هسته‌ای دارند مناسب است.

لپ تاپ مهندسی

اما اگر بخواهیم به طور کلی و برای انجام امور مهندسی نیمه سنگین و روتین پردازنده‌ای را پیشنهاد کنیم، پردازنده‌های 5 و 7 هسته‌ای می‌توانند با قیمتی مناسب‌تر نسبت به پردازنده‌های 9 هسته‌ای و قدرت و سرعت پردازش مناسب و قابل قبول گزینه مناسبی برای لپ تاپ‌های مهندسی باشند.

سیستم خنک کننده

سیستم‌های خنک کننده از جمله موارد بسیار حائز اهمیت هستند. این سیستم‌ها نه تنها در لپ‌تاپ‌های مهندسی بلکه در تمامی لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها اگر قدرت و توانایی مورد نیاز برای خنک کردن سیستم را به هنگام پردازش نداشته باشند، افزایش دمای سیستم ممکن است بر روی سرعت پردازش و در برخی مواقع حتی به آسیب رسیدن به سخت افزار منجر شود. پس به هنگام انتخاب لپ‌تاپ مورد نظر، به سیستم خنک کننده آن نیز باید توجه شود.

هارد

هارد وظیفه ذخیره اطاعات بر روی خود را دارد. به هنگام نصب نرم‌افزارهای مختلف، این نرم افزارها بر روی هارد نصب و جای می‌گیرند. برای اینکه به هنگام استفاده از لپ‌تاپ مهندسی مورد نظر خود به مشکل کمبود فضای ذخیره سازی بر نخورید و یا با کاهش سرعت اجرای برنامه‌ها به هنگام اجرا به دلیل کمبود فضای آزاد مواجه نشوید، باید سیستمی را با فضای ذخیره سازی مناسب با کاربرد خود انتخاب و خریداری کنید.

باتری

هنگام استفاده از لپ‌تاپ، باتری وظیفه تأمین انرژی را داراست. اگر ظرفیت باتری نسبت به میزان مصرف لپ‌تاپ پایین باشد، این امر می‌تواند باعث آن شود تا شما نتوانید به اندازه مناسب و روتین از سیستم خود استفاده کنید، به همین سبب سازنده‌های لپ‌تاپ‌های مهندسی به توازن میزان ظرفیت باتری لپ‌تاپ و میزان مصرف آن توجه می‌کنند.

بهترین مارک برای لپ‌تاپ‌های مهندسی چیست؟

اگر بخواهیم به بررسی بهترین مارک برای لپ تاپ‌های مهندسی بپردازیم، می‌توانیم به طور کلی این لپ‌تاپ‌ها را در دو دسته بندی بر اساس سیستم عامل‌های آنها تقسیم بندی کنیم. اما قبل از این که به بررسی بهترین لپ تاپ‌ها بر اساس سیستم عامل آنها بپردازیم در ابتدا بهترین برندها و محصولات آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و سپس به بررسی لپ تاپ‌ها از زاویه دیگر خواهیم پرداخت.
از جمله برخی از بهترین برندها و مارک‌های تولید کننده لپ تاپ‌های مهندسی می‌توان به مواردی نظیر برند لنوو، برند ایسوس، برند ایسر، اپل و برند اچ پی اشاره کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این برندها به همراه یکی از بهترین محصولاتشان خواهیم پرداخت.

بهترین لپ تاپ‌های مهندسی با سیستم عامل ویندوز

برند لنوو

برند لنوو یک برند چینی و چند ملیتی است که در زمینه‌های مختلفی به غیر از تولید انواع لپ تاپ‌ها در حال فعالیت است. تولید محصولاتی بسیار متنوع و با کیفیت در زمینه لپ تاپ‌ها اسم این برند را در میان بسیاری از افراد به نامی آشنا تبدیل کرده است. تولید لپ تاپ‌های مهندسی با قدرت پردازش بالا و ویژگی‌های جذاب و مختلف از جمله فعالیت‌های این برند در زمینه تولید لپ تاپ‌ها است.
از جمله برخی از بهترین تولیدات این برند در زمینه لپ تاپ‌های مهندسی می‌توان به مواردی نظیر لپ‌تاپ Legion DA 15 اینچی، Legion5 15IMH05H، Legion Y540 و Hdeapad L3 اشاره کرد. لپ تاپ‌های Ideapad L3 دارای ویژگی‌های مختلفی هستند؛ این لپ‌تاپ‌ها دارای رم با قابلیت ارتقا، قابلیت پشتیبانی از هارد SSD، مجهز به جدیدترین نسل پردازنده و کارت گرافیک قوی نسبت به قیمت هستند. این لپ تاپ جزو یکی از بهترین لپ تاپ‌های مهندسی تا 20 میلیون تومان به حساب می‌رود.

برند ایسوس

برند ایسوس یکی از نام آشناترین برندها در زمینه تولید لپ تاپ‌ها به شمار می‌رود. این برند، برندی تایوانی است. از جمله تولیدات این برند که در زمینه لپ تاپ‌های مهندسی به شمار می‌روند می‌توان به محصولاتی نظیر M509DJ R3-BQ046 و ZenBook UM433DA اشاره کرد. محصول دوم بین 20 تا 30 میلیون و محصول اول جزو لپ تاپ‌های مهندسی تا 20 میلیون تومان به شمار می‌روند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه ZenBook UM433DA را می‌توان داشتن وزنی بسیار پایین دانست. داشتن حافظه داخلی SSD در کنار رم DDR4 به همراه پردازنده مناسب باعث شده تا سرعت و قدرت پردازش این لپ‌تاپ بسیار مناسب باشد.

برند ایسر

برند ایسر یک برند چند ملیتی با مرکزیت تایوان است. این شرکت در زمینه تولید انواع و اقسام محصولات الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ‌ها در حال فعالیت است. Nitro 5-55-70uz یکی از لپ تاپ‌های 15 اینچی این برند است که دارای قدرت پردازش مناسب در کنار قیمتی معقول است. با نگاه به سخت افزار این لپ‌تاپ می‌توان آن را به عنوان لپ‌تاپی گیمینگ به حساب آورد ولی به دلیل داشتن قدرت پردازش مناسب این لپ‌تاپ جزو لپ تاپ‌های مهندسی نیز به شمار می‌رود. این محصول دارای پردازنده بسیار پر قدرت 7 هسته‌ای 10750H است. به کار بردن رم 16 گیگی DDR4 به همراه ترکیبی از هارد HDD و SSD از جمله سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ مهندسی به شمار می‌روند که این محصول را به یکی از بهترین لپ تاپ‌های مهندسی با سیستم عامل ویندوز تبدیل کرده است.

برند اچ پی

این برند نیز به مانند سایر برندهای بیان شده دارای محصولات مختلفی در زمینه لپ‌تاپ‌های مهندسی است. یکی از این محصولات که در این دسته بندی جای می‌گیرد، DA2204-A است. از جمله مواردی که باعث می‌شوند این محصول در دسته بندی قرار بگیرند می‌توان به داشتن پردازنده 7 هسته با کش 8 مگابایتی (از نوع نسل 10 ام)، پردازنده گرافیکی با قدرت بالا و رم 8 گیگابایتی اشاره کرد. این لپ‌تاپ می‌تواند نیازهای شما در پردازش‌های نیمه سنگین را به خوبی برطرف کند.

بهترین لپ تاپ‌های مهندسی با سیستم عامل مک

معروف‌ترین و تنها برند فعال در زمینه تولید لپ تاپ‌های مهندسی با سیستم عامل مک برند اپل است. یکی از پراستفاده‌ترین محصولات این برند برای استفاده‌های مهندسی، مک‌بوک پرو 2019 است. این لپ تاپ در بازار ایران بسیار گران قیمت است. این محصول جزو بهترین لپ تاپ های مهندسی 1400 به شمار می‌رود حتی با این که تولید سال 2019 است. سخت افزار و کیفیت ساخت این لپ‌تاپ با سیستم عامل مک، متناسب با قیمت آن است. سخت افزار بسیار حرف‌های بکار رفته در این محصول باعث شده است تا این محصول دارای قدرت پردازش بسیار بالا باشد. پردازنده این لپ‌تاپ، پردازنده 9 هسته‌ای است.

لپ تاپ مک

در این مطلب سعی بر آن بود تا به بررسی ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های مهندسی و بهترین مارک برای لپ‌تاپ مهندسی بپردازیم. اگر بخواهیم به بررسی قیمت بهترین لپ تاپ های مهندسی در 2021 بپردازیم، می‌توان گفت لپ‌تاپ‌هایی به رنج قیمت 20 تا 30 میلیون و 15 تا 20 میلیون بهترین رنج قیمتی لپ‌تاپ‌های مهندسی است. بهترین لپ تاپ های مهندسی تا 10 میلیون تومان کیفیت و قدرت پردازش بالایی را ندارند. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد