بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی کدام است؟

بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی کدام است؟
برای دانشجویان برخی از رشته‌ها داشتن لپ‌تاپ ضروری است اما به‌طور کلی بسیاری از دانشجویان پس از ورود به دانشگاه وجود یک لپ تاپ را برای انجام پروژه‌ها و تحقیقات لازم می‌دانند. بهترین لپ تاپ های دانشجویی برای رشته‌های مختلف متفاوت است، اما در نهایت برای انتخاب آن باید به یک سری نکات توجه کنیم تا بتوانیم بهترین لپ تاپ را با توجه به نیاز و بودجه خود، خریداری کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۱ آشنا شویم و بررسی کنیم که یک لپ‌تاپ دانشجویی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

برای مشاهده انواع لپ تاپ های دانشجویی روی لینک کلیک کنید.

لپ تاپ دانشجویی مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در انتخاب لپ‌تاپ‌های دانشجویی، عملکرد آن نسبت به قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورها است؛ این عملکرد را مواردی مثل پردازنده، رم، هارد و باتری مشخص می‌کنند. برای دانشجویان که ممکن است لپ‌تاپ را مرتباً با خود جابه‌جا کنند، اندازه و وزن آن نیز بسیار حائز اهمیت است؛ علاوه بر آن صفحه‌کلید لپ‌تاپ و پد لمسی آن باید به‌اندازه کافی باکیفیت و خوش‌دست باشند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های یک لپ‌تاپ دانشجویی می‌پردازیم.
• پردازنده:
پردازنده‌ یا همان CPU در اکثر لپ‌تاپ‌ها Intel و AMD است. هرکدام از انواع مدل‌های این پردازنده‌ها، از ۳ هسته تا ۹ هسته‌ای متفاوت هستند. این موضوع که برای بهترین لپ تاپ های دانشجویی چه پردازنده‌ای مناسب‌تر است، باید بررسی شود؛ اگر لپ‌تاپ را برای کار‌هایی از قبیل تحقیقات و نوشتن مقاله می‌خواهید، پردازنده‌های سه و چهار هسته‌ای می‌توانند کار شما را راه بیندازند، اما اگر قصد دارید برای کارهای سنگین‌تر مانند برنامه نویسی یا اجرای نرم افزارهای گرافیکی از آن استفاده کنید، بهتر است لپ‌تاپی را انتخاب کنید که پردازنده هفت هسته یا بیشتر داشته باشد.
• رم:
امروز بیشتر لپ‌تاپ‌ها با رم چهار گیگابایت و ۸ گیگابایت عرضه می‌شوند؛ برای کارهای سبک مانند وبگردی، تماشای فیلم، انجام تحقیقات دانشجویی و شرکت در کلاس‌های آنلاین، رم ۴ گیگابایت عالی است، اما اگر می‌خواهید نرم افزارهای سنگین را بر روی آن نصب کنید باید کمی بیشتر هزینه کنید و لپ‌تاپی با رم ۸ گیگ انتخاب کنید.
• هارد:
شما به عنوان یک دانشجو احتمالاً فایل‌های زیادی برای ذخیره خواهید داشت، پروژه‌ها، پایان‌نامه، فیلم‌ها، عکس‌ها و بسیاری از موارد دیگر. هارد لپ‌تاپ در ظرفیت‌های بالایی برای ذخیره اطلاعات مختلف وجود دارد و برای یک دانشجو احتمالاً از ۵۰۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت کافی باشد. ظرفیت هارد نیز با توجه به نیاز دانشجو تعیین می‌شود. برای انتخاب لپ‌تاپ سعی کنید که حجم مورد نیاز خود را تخمین بزنید و حتماً هنگام انتخاب آن را در نظر بگیرید، اما فراموش نکنید که شما همیشه می‌توانید یک هارد اکسترنال نیز برای ذخیره سازی اطلاعات مهم در کنار لپ‌تاپ خود داشته باشید.
• کارت گرافیک:
اکثر لپ‌تاپ‌ها از کارت گرافیک‌های AMD و NVIDIA پشتیبانی می‌کنند؛ مانند تمام مواردی که تا به اینجا گفته شد، کارت گرافیک هم کاملاً وابسته به استفاده شما از کامپیوتر است. باید بدانیم که این کارت گرافیک است که درنهایت در سیستم تصویر را به شما ارائه می‌دهد، طبیعتاً هر چه کارت گرافیک بهتر با ظرفیت بیشتری را انتخاب کنید، کیفیت تصویر بهتری هم از لپ‌تاپ خود دریافت می‌کنید؛ اما به‌صورت کلی، برای انجام کارهای دانشجویی، به‌جز برخی از رشته‌ها، اکثراً نیازی به خرید کارت گرافیک خیلی گران و در حجم بالا نیست.
• باتری:
باتری لپ‌تاپ به اندازه پردازنده و رم آن مهم است. به‌عنوان یک دانشجو شاید لازم باشد تا لپ‌تاپ خود را به دانشگاه و کتابخانه ببرید و باید این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است همیشه شرایط شارژ کردن آن وجود نداشته باشد، داشتن یک باتری قوی که بتواند با هر بار شارژ کردن ساعت‌ها دوام بیاورد یک گزینه ایده آل است.
درست است که همه کمپانی‌ها برای هر مدل از لپ‌تاپ‌های خود میزان شارژ دهی باتری را اعلام می‌کنند، اما راه ساده برای پی‌بردن به ظرفیت واقعی باتری لپ‌تاپ، بررسی ویژگی‌های سخت افزاری آن است؛ کافی است ببینید که باتری چند سلولی است. سلول‌های باتری منبع ذخیره انرژی آن هستند، هرچقدر تعداد آن‌ها بیشتر باشد یعنی باتری انرژی بیشتری را ذخیره می‌کند و درنتیجه می‌تواند مدت زمان بیشتری هم شارژ دهی داشته باشد.
• اندازه:
پس از بررسی مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ، باید موارد دیگر را موردبررسی قرار دهیم که هنگام انتخاب از بین بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی ۲۰۲۱ نمی‌توانیم از آن موارد چشم پوشی کنیم. یکی از مهم‌ترین‌های آن‌ها اندازه لپ‌تاپ است. اندازه و وزن لپ‌تاپ، درصورتی‌که مدام آن را با خود جا به‌جا می‌کنید باید کوچک و سبک باشد، اما در شرایطی که آن را فقط در خانه یا خوابگاه استفاده می‌کنید، به‌خصوص برای رشته‌هایی که با تصویر و جزئیات سر و کار دارند مانند دانشجوهای رشته عکاسی یا گرافیک، بهتر است لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ را انتخاب کنند تا بتوانند به خوبی جزئیات کار خود را مشاهده کنند.
علاوه بر اندازه لپ‌تاپ موارد دیگری هم هستند که باید به آن‌ها توجه کنید، به‌عنوان مثال یک موس خوش‌دست که برای استفاده طولانی مدت دست شما را اذیت نکند؛ کیبورد خوب که حروف به‌راحتی روی آن پیدا بشوند و برای تایپ کردن مشکلی نداشته باشد و یک آنتی‌ویروس که وجود آن برای هر سیستم کامپیوتری ضروری است. از همان ابتدا کمی هزینه بیشتر پرداخت کنید و آنتی‌ویروس باکیفیتی را روی لپ‌تاپ خود نصب کنید تا بتوانید مدت طولانی سیستم خود را از بدافزارها و ویروس‌های مختلف حفظ کنید و امنیت آن را افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۱۴۰۰ آشنا شویم و به حدود قیمت بهترین لپ تاپ های دانشجویی نیز اشاره کنیم.

بهترین مارک برای لپ تاپ دانشجویی کدام است؟

در دوران تحصیل، خرید بهترین لپ تاپ های دانشجویی دغدغه بسیاری از دانشجویان بوده است؛ برندهای خوب زیادی در بازار هستند که توانسته‌اند طرفداران زیادی هم پیدا کنند، ازجمله این برندها می‌توان به ایسوس، لنوو، ایسر، اپل و ام اس آی اشاره کرد. در ادامه بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۱ هرکدام از این برندها را معرفی خواهیم کرد.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی با سیستم عامل ویندوز

1. ایسر:

برند ایسر همواره به لپ‌تاپ‌های اقتصادی و باکیفیت خود معروف بوده است و یکی از محبوب‌ترین ارائه‌کنندگان تجهیزات الکترونیکی در بازار جهانی است. مدل‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های ایسر برای دانشجویان مناسب هستند. به‌عنوان مثال لپ‌تاپ‌های مدل اسپایر این کمپانی سری A و برخی از انواع لپ‌تاپ‌های مدل نیترو برای دانشجویان بسیار مناسب است.
لپ تاپ ایسر مدل 315A Aspire یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی تا ۱۵ میلیون تومان است. وزن نسبتاً سبک این لپ‌تاپ، در کنار پردازنده ۵ هسته‌ای، رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱ ترابایت، این لپ‌تاپ را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان تبدیل می‌کند.

لپ تاپ ایسر

2. لنوو:

لنوو سال‌هاست که توانسته به یکی از برندهای مطرح و خوشنام درزمینه لوازم الکترونیکی تبدیل شود و لپ‌تاپ‌هایی را روانه بازار کند که بسیار کارآمد و خوش ساخت باشند. سری لپ‌تاپ‌های مدل آیدیاپد این کمپانی، از سری لپ‌تاپ‌هایی هستند برای نیازهای متفاوت، لپ‌تاپ‌هایی با قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف در آن گنجانده شده است.
لپ‌تاپ Ideapad مدل L3-CB از لپ‌تاپ‌های میان رده شرکت لنوو که اخیراً وارد بازار شده است. این لپ تاپ با وزنی نسبتاً سبک، صفحه نمایش ۱۵ اینچی، پردازنده ۵ هسته‌ای و کارت گرافیک ۲ گیگابایت، باتری ۳ سلولی و ظاهری زیبا توانسته توجه بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کند. قیمت حدودی این لپ تاپ ۱۸ میلیون تومان بوده و یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 است.

لپ تاپ لنوو

3. ام اس آی:

‏msi در چند سال اخیر برای لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ بسیار معروف شده است و توانسته جایگاه خود را در بازار پیدا کند؛ اما این برند علاوه بر لپ‌تاپ‌های گیمینگ، لپ‌تاپ‌های دیگری هم تولید می‌کند که کاربردهای مختلف دارند. اگر بخواهیم از بهترین لپ تاپ های دانشجویی این برند بگوییم، می‌توانیم به سری مدرن اشاره کنیم. لپ تاپ 10 A 15Modern با پردازنده ۵ هسته‌ای، رم ۸ گیگابایت، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی با کیفیت Full HD برای دانشجویان و مهندسان بسیار مناسب است. این مدل یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی تا ۲۰ میلیون تومان است.خرید لپ تاپ ام اس آی می تواند انتخاب هوشندانه ای باشد.

لپ تاپ ام اس آی

4. ایسوس:

ایسوس یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید لوازم الکترونیکی در دنیا است که همواره لپ‌تاپ‌های با کیفیتی را روانه بازار می‌کند؛ لپ‌تاپ‌های ایسوس بسیار پرطرفدارند و افراد زیادی با نیازهای متفاوت از انواع لپ‌تاپ‌های این برند استفاده می‌کنند. کروم بوک‌ها، سری ویوو‌بوک و سری زن‌بوک از پرفروش‌ترین سری لپ‌تاپ‌های این برند است.
لپ تاپ Vivobook مدل R565MA یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی تا ۱۰ میلیون تومان می‌باشد که سبک و کوچک است و نمایشگر Full HD دارد.
از سری Zenbook مدل ۱۴ یک لپ تاپ بسیار سبک و جمع و جور است که می‌توانید به‌راحتی آن را با خود حمل کنید؛ همچنین در تمام آلومینیومی این لپ‌تاپ باعث می‌شود که مقاوم‌تر باشد تا شما با خیال راحت بتوانید آن را همراه خود داشته باشید. قیمت حدودی این لپ‌تاپ ۲۰ میلیون تومان است.

لپ تاپ ایسوس

بهترین لپ تاپ های دانشجویی با سیستم عامل مک

کمپانی اپل به محصولات متفاوت خود معروف است، لپ‌تاپ‌های خود را با نام مک بوک از سال ۱۹۸۹ روانه بازار کرده است و سال به سال عملکرد آن‌ها را بهبود بخشیده و در نهایت سیستم عامل مک را معرفی کرد. اپل لپ‌تاپ‌های خود را بسیار کاربردی، سبک و خوش‌ساخت طراحی کرده است تا همه از استفاده آن‌ها لذت ببرند؛ اما نباید این نکته را فراموش کنیم که مک‌بوک‌ها با همه این ویژگی‌های خوب، بسیار گران هستند.
یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۱، لپ تاپ MacBook Pro M1 است. این لپ‌تاپ بسیار کوچک و سبک است و با داشتن رم ۸ گیگ یا ۱۶ گیگ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به‌علاوه پردازنده هشت هسته‌ای، اپل توانست یک لپ تاپ دانشجویی باکیفیت، به‌خصوص برای دانشجویانی که به‌واسطه رشته خود با نرم‌افزارهای مختلف سر و کار دارند، ارائه دهد.
در این مقاله از سری مقاله‌های جالبو به معرفی برخی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۱ پرداختیم، با برندهای مختلف آشنا شدیم و ویژگی‌های یک لپ‌تاپ دانشجویی خوب را بررسی کردیم. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد