چگونه اسپیکر بلوتوثی و سیمی را به تلویزیون متصل کنیم؟

چگونه اسپیکر بلوتوثی و سیمی را به تلویزیون متصل کنیم؟

با ورود تلویزیون‌های هوشمند به دنیای تکنولوژی، دیگر دامنه استفاده از این وسیله تنها به تماشای شبانه سریال‌ها محدود نمی‌شود؛ بلکه شما می‌توانید از این جعبه جادویی برای یوتیوب گردی، چرخ زدن بین صفحات مورد علاقه خود در اینترنت و ... استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم با یکدیگر نحوه اتصال اسپیکر به تلویزیون را مرور کنیم. تجربه جالبی که می‌تواند لذت نشستن در مقابل تلویزیون را برای شما دوچندان سازد.

اسپیکر را چگونه می‌توان به تلویزیون متصل کرد؟

از آنجایی که اسپیکرهای موجود در بازار یکی از دو نوع بلوتوثی و یا سیمی هستند، می‌توانیم دو شیوه کاملاً متفاوت برای هریک از آن‌ها را با یکدیگر مرور کنیم.

چگونه اسپیکر بلوتوثی و سیمی را به تلویزیون متصل کنیم؟

  • نحوه اتصال اسپیکر سیمی به تلویزیون

پیش از یادگیری نحوه اتصال اسپیکر سیمی به تلویزیون بهتر است به سراغ دفترچه راهنمای تلویزیون خود بروید تا با اتصالات آن، محل قرار گرفتن هر یک از اتصالات و قابلیت‌های که تلویزیون در اختیارتان قرار می‌دهد آشنا شوید. به‌صورت کلی، روش‌های اتصال اسپیکر سیمی به تلویزیون به 4 دسته زیر طبقه بندی می‌شوند:

  • کابل‌های RCA

یکی از ساده‌ترین روش‌های اتصال اسپیکر سیمی به تلویزیون، استفاده از چنین اتصالی است. (شما در استفاده از کابل‌های RCA نمی‌توانید به Surround Sound یا صدای فراگیر دسترسی پیدا کنید.)

  • کابل‌های آنالوگ 3.5 میلی‌متری

در استفاده از این اتصال همچون کابل‌های RCA به صدای فراگیر دسترسی نخواهید داشت. استفاده از چنین کابلی برای اتصال اسپیکر سیمی به تلویزیون، سختی خاصی ندارد فقط کافی است که پورت 3.5 میلی‌متری شبیه به پورت تلفن موبایل و یا لپ تاپ و تبلت را بر روی تلویزیون پیدا کنید و اسپیکر را به آن متصل کنید. فقط همین!

اتصال اسپیکر سیمی به تلویزیون

کابل HDMI

استفاده از کابل HDMI، فرصتی برای گوش دادن به صدای فراگیر در بالاترین کیفیت ممکن است.

کابل نوری

تجربه استفاده از کابل‌های نوری با اندکی ضخامت بیشتر نسبت به کابل‌های HDMI کاملاً مشابه چیزی است که شما از پورت اچ دی ام آی دریافت می‌کنید. با این تفاوت که در خلال استفاده از کابل نوری و برای دریافت صدای دیجیتال و با کیفیت بالا، نیاز است که تنظیمات تلویزیون خود را تغییر دهید.

اتصال اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون

نحوه اتصال اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون

پیش از یادگیری نحوه اتصال اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون بهتر است بالا تا پایین دفترچه راهنمای تلویزیونتان را نگاه بیاندازید تا از سازگار بودن آن با بلوتوث مطمئن شوید. اگر هم دفترچه راهنمای تلویزیون در دسترس شما نیست، تنها کافی است به قسمت منوی آن بروید و چک کنید که آیا گزینه بلوتوث در آن دیده می‌شود و یا خیر!

اگر این گزینه را در لابه‌لای بخش‌های مختلف منو دیدید با خیال راحت قدم بعدی نحوه اتصال اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون را بردارید. برای این کار کافی است که ابتدا گزینه Audio Devices را از Menu انتخاب کنید. در ادامه بر روی گزینه Sound Output کلیک کنید تا صفحه جدیدی همراه با تعدادی گزینه برای شما باز شود.

در لابه‌لای گزینه‌های صفحه جدید بازشده به دنبال یکی از دو مورد Bluetooth Audio Device و یا Bluetooth Speaker List بگردید. در ادامه بر روی آن کلیک کنید تا لیستی از اسامی بلوتوث دستگاه‌های مختلف نمایش داده شود، اسم اسپیکر خود را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید، در این لحظه می‌توان گفت که اتصال اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون شما با موفقیت انجام شده است. در صورت یافت نشدن اسم اسپیکر، بهترین راه حل پیش رو، استفاده از دانگل بلوتوثی است.

سخن پایانی

به کارگیری اسپیکرهای سیمی و یا بلوتوثی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید لذت استفاده از تلویزیون‌های هوشمند را برای خودتان دوچندان کنید. برای این کار تنها کافی است با روش‌های مختلف اتصال اسپیکر به تلویزیون آشنا باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد