بهترین مارک پاوربانک‌ها در سال 2021 و ویژگی آن ها

بهترین مارک پاوربانک‌ها در سال 2021 و ویژگی آن ها

امروزه استفاده از تلفن‌های همراه به یکی از امور روزمره افراد مختلف در جامعه تبدیل شده است. استفاده از این تلفن‌ها به‌صورت روزمره باعث کاهش شارژ باتری آن‌ها خواهد شد. در برخی مواقع شارژ تلفن‌های همراه رو به اتمام رفته و فرد امکان شارژ مجدد آن را از طریق شارژر و یا برق شهری ندارد. برای برطرف کردن چنین مشکلاتی و ایجاد امکان شارژ باتری تلفن‌های همراه در هر مکان به آسان‌ترین روش، پاور بانک‌ها تولید و روانه بازارها شدند. برای آشنایی با ویژگی بهترین پاوربانک‌ها و بهترین برندهای پاوربانک تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی بهترین پاوربانک‌ها

ویژگی‌های مختلفی به هنگام خرید پاوربانک باید موردتوجه قرار بگیرند تا افراد بتوانند با بررسی آن‌ها بهترین محصول متناسب با نیاز خود را انتخاب و تهیه کنند. ازجمله برخی از این ویژگی‌ها می‌توان به مواردی نظیر ظرفیت، وزن و سایز، جنس، سرعت شارژ و درگاه‌های خروجی اشاره کرد. برای آشنایی هر چه بیشتر شما با هر یک از این فاکتورها در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

ظرفیت پاوربانک:

ظرفیت پاور بانک به مقدار نیرویی که پاور بانک در خود ذخیره کرده و شما عزیزان می‌توانید به هنگام نیاز از آن بهره‌مند شوید گفته می‌شود. همان‌طور که شما عزیزان مستحضر هستید، ظرفیت پاور بانک دارای دو حالت ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی است. ظرفیت اسمی به ظرفیتی گفته می‌شود که بر روی محصول درج شده است. ظرفیت واقعی به میزان انرژی‌ای گفته می‌شود که شما می‌توانید از آن بهره ببرید. این میزان انرژی همواره کمتر از میزان ظرفیت اسمی پاور بانک است. میزان تفاوت ظرفیت اسمی و واقعی بسته به کیفیت محصول در محصولات برندهای مختلف متفاوت است.

همان‌طور که گفته شد، به هنگام خرید پاور بانک باید ابتدا به نیازها و انتظارات خود توجه کنید. داشتن ظرفیت بالاتر همواره به این معنی نیست که محصول موردنظر برترین پاوربانک می‌تواند باشد. برخی از افراد دارای محدودیت‌هایی نظیر محدودیت در جابه‌جایی پاوربانک هستند. هرچقدر ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد میزان حجم و وزن آن نیز بیشتر می‌شود. پس به هنگام خرید شما عزیزان باید پاوربانکی با ظرفیت مناسب انتخاب کنید که نه به هنگام جابه‌جایی و نه به هنگام استفاده از آن به مشکل برنخورده و نیازهای شما را به‌طور کامل برطرف کند.

ظرفیت پاوربانک ها

وزن و سایز:

شما عزیزان باید قبل از خرید محصول، به نیازهای خود توجه کنید. این جمله چندین بار تا به اینجای مطلب تکرار شده است. تکرار مکرر این جمله نشان‌دهنده تأثیر و اهمیت بسیار بالای آن است. وزن و سایز این محصولات به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد طراحی اولیه است. مورد بعدی که در ارتباط با این مبحث مورد اهمیت هست، ظرفیت پاور بانک است. بسته به ظرفیت پاور بانک و ویژگی‌های دیگر به‌کاربرده شده در آن ابعاد و وزن محصول نیز متفاوت است. به‌عنوان‌مثال تعداد پورت ورودی و خروجی متفاوت باعث ایجاد تفاوت در ابعاد محصولات مختلف می‌شود.

جنس:

امروزه در ساخت پاور بانک‌ها بیشتر از پلاستیک و فلز استفاده می‌شود. نمی‌توان گفت بهترین پاوربانک دارای بدنه‌ای با جنسی مشخص است؛ دلیل این امر را می‌توان داشتن ضعف‌ها و ویژگی‌های متریال‌های مختلف بدنه پاور بانک‌ها به شمار آورد. مقاومت پاور بانک‌ها با بدنه فلزی در برابر ضربه بیشتر از محصولات با بدنه پلاستیکی است. از طرفی به کار رفتن فلز در بدنه باعث افزایش وزن محصول می‌شود. هر یک از بدنه‌های فلزی یا پلاستیکی بسته به سلیقه و نیاز خریدار مورد توجه قرار می‌گیرند.

سرعت:

سرعت بیشتر در شارژ دستگاه می‌تواند باعث شود تا توجه بسیاری از افراد به این دستگاه‌ها جلب شود. اگر به دنبال تهیه پاوربانکی هستید که از سرعت شارژ بالایی برخوردار باشد، می‌توانید از طریق فاکتورهایی نظیر شدت جریان خروجی و قابلیت شارژ سریع از سرعت شارژ این دستگاه‌ها باخبر شوید.

بهترین برندهای پاوربانک، در ساخت محصولات مورد نظر از مواردی نظیر شدت جریان خروجی بالا و قابلیت شارژ سریع استفاده می‌کنند. امروزه شدت جریان خروجی که در پاور بانک‌های معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً در رنج 1 آمپر است. هر چه این میزان بیشتر باشد، سرعت شارژ نیز بیشتر است.

تکنولوژی شارژ سریع، چند سالی است که در دستگاه‌های تلفن همراه به کار می‌روند. این تکنولوژی باعث می‌شود تا شارژ دستگاه‌های تلفن همراه از طریق شارژر با سرعت بالایی انجام شود. امروزه این فنّاوری در برخی پاوربانک‌ها نیز به‌کاررفته که باعث شارژ سریع تلفن همراه می‌شود.

درگاه‌ها:

درگاه‌های ورودی و خروجی در انواع پاور بانک‌ها با یکدیگر متفاوت است. پورت خروجی‌ای که برای شارژر تلفن‌های همراه از آن استفاده می‌شود، معمولاً پورت USB است. تعداد این پورت در مدل‌های مختلف متفاوت است. زمانی که شما قصد دارید تا از طریق دستگاه مورد بحث بیش از یک دستگاه را شارژ کنید داشتن تعداد پورت بیشتر بسیار تأثیرگذار است. امروزه پورت‌های ورودی مختلفی برای شارژ پاوربانک‌ها بر روی آن‌ها تعبیه می‌شود. امروزه پورت‌های مختلفی نظیر Micro USB و Type C بر روی پاوربانک‌ها قرار می‌گیرند.

معرفی برترین برندهای پاور بانک‌ها

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید پاوربانک در حال فعالیت هستند. ازجمله برخی از این برندها می‌توان به شیائومی، سونی، بلکین، انکر، انرجایزر، موفی، گریفین، آکی، موشی و ای دیتا اشاره کرد. هر یک از این برندها دارای محصولات مختلف با ویژگی‌های فراوانی هستند. در ادامه به بررسی هر برند و برخی از شاخص‌ترین ویژگی‌های موجود در محصولات آن‌ها خواهیم پرداخت.

برند شیائومی:

برند شیائومی یکی از برندهایی است که درزمینهٔ تولید محصولات مختلف الکترونیکی و جانبی در حال فعالیت است. امروزه این برند درزمینهٔ تولید انواع و اقسام پاور بانک‌ها نیز در حال فعالیت است. این برند در محصولات خود بسته به حجم و سایز، تعداد مختلفی پورت ورودی و خروجی قرار داده است. این برند در ساخت محصولات خود از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده کرده است. داشتن شدت‌جریان خروجی بالا و پشتیبانی پورت‌های ورودی مختلف ازجمله سایر ویژگی‌های محصولات این برند هستند.

داشتن ویژگی‌های بیان شده باعث شده‌اند تا این برند جزو یکی از بهترین برندهای پاوربانک به شمار برود؛ زیرا محصولات برند شیائومی می‌توانند پاسخگوی بسیاری از نیازهای اقشار مختلف باشد.

اگر بخواهیم به برخی از بهترین پاوربانک‌های شیائومی اشاره کنیم می‌توان پاور بانک 20000 میلی آمپر مدل 2C و پاور بانک 10000 شیائومی مدل PLM09ZM دو پورت را نام ببریم. در این محصولات ویژگی‌هایی نظیر داشتن سرعت شارژ بسیار بالا (Quick charge 3.0)، مقاومت در برابر تغییرات دما، داشتن حالت ایمنی برای زمان شارژ و مقاومت در برابر میزان بالای ولتاژ ورودی وی خروجی اشاره کرد. داشتن چراغ LED برای نشان دادن میزان شارژ پاور بانک از جمله سایر ویژگی‌های این محصولات است.

برند سونی:

برند سونی برندی نام آشنا در تولید محصولات الکترونیکی است. این برند درزمینه تولید محصولات و لوازم جانبی همچون پاور بانک نیز به فعالیت می‌پردازد. محصولات این برند در ساخت دارای کیفیت بالایی هستند. معمولاً پاور بانک‌های تولیدی برند سونی دارای قابلیت شارژ دستگاه با سرعت‌بالا را دارند. داشتن محصولاتی با ظرفیت‌ها و ابعاد متنوع نیازهای گستره پهناوری از افراد را پوشش می‌دهد.

پاور بانک Sony CP-V20 20000 از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. داشتن ظرفیت مناسب در کنار دو پورت برای شارژ دو دستگاه به‌صورت هم‌زمان از ویژگی‌های این محصول است. شدت‌جریان ۱٫۵ آمپری این محصول سرعت مناسبی را برای شارژ دستگاه‌های موردنظر شما دارد. داشتن وزنی مناسب و طراحی زیبا در کنار ظرفیت اسمی و واقعی بالا ازجمله سایر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند.

برند بلکین:

برند بلکین یک برند آمریکایی است. این برند مانند تمامی برندهای دیگر، محصولاتی در ابعاد، اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی تولید و روانه بازارها کرده است. یکی از ویژگی‌های بسیار قابل‌توجهی که این برند در برخی از محصولات خود قرار داده است، قابلیت شارژ بی‌سیم است. بر روی برخی از محصولات برند بلکین، پد شارژ مغناطیسی‌ای قرار داده شده است تا از طریق آن دستگاه‌هایی نظیر اپل‌واچ‌ها که دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند را به‌راحتی شارژ کنید.

همان‌طور که گفته شد داشتن شدت جریان بالا و قابلیت شارژ سریع باعث می‌شوند تا پاور بانک‌ها با سرعت بالایی دستگاه‌های مختلف را شارژ کنند. پاور بانک‌های این برند تمامی این قابلیت‌ها را دارا هستند. اگر بخواهیم یکی از بهترین محصولات این برند را در زمینه پاور بانک‌ها بیان کنیم می‌توان به Belkin F8J201btSLV 6700mAh اشاره کرد. این محصول جزو یکی از پاور بانک‌های مورد تأیید کمپانی اپل به‌حساب می‌آید. محصول موردبحث تمامی ویژگی‌های بیان‌شده برای بهترین پاور بانک برند بلکین را دارا است.

برند انکر:

برند انکر با به‌کارگیری تکنولوژی‌های مختلف روز در محصولات خود به یکی از بهترین برندهای پاوربانک تبدیل شده است. محصولات این برند دارای قابلیت شارژ دستگاه با سرعت قابل‌ملاحظه‌ای هستند. این امر با داشتن شدت جریان بالا و قابلیت شارژ سریع میسر شده است. این برند به فکر جلوگیری از کاهش ولتاژ در محصولات خود نیز بوده است به همین منظور در برخی از پاور بانک‌های برند انکر از قابلیت ولتاژ بوست استفاده شده است. علاوه بر موارد گفته شده، پاوربانک‌های برند انکر از تکنولوژی Power IQ نیز بی‌بهره نیستند.

پاور بانک ۱۰۰۰۰ انکر یکی از بهترین محصولاتی است که این برند تولید کرده است. این محصول دارای ۲٫۴ آمپر شدت جریان خروجی است که نشان دهنده سرعت بسیار بالای آن در شارژ دستگاه شما است. شارژ این دستگاه با سرعتی بسیار بالا و از طریق پورت میکرو یو اس بی صورت می‌گیرد. مقاومت بالا در کنار وزنی مناسب و طراحی زیبا از جمله سایر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. محصولات دیگری از این برند نظیر پاور بانک ۲۰۰۰۰ انکر و پاور بانک فست‌شارژ A1277 انکر جزو بهترین و پرفروش‌ترین محصولات این برند هستند.

برند انکر پاوربانک

برند انرجایزر:

این برند در محصولات خود از باتری‌های لیتیوم یونی و یونی استفاده می‌کند. یکی از قابلیت‌هایی که در پاور بانک‌های این برند وجود دارد قابلیت Multi Protect است. به‌کارگیری پلاستیک فشرده در ساخت محصولات این برند ازجمله مسائلی است که باعث داشتن استحکام بدنه مناسب در کنار وزنی ایده آل شده است.

پاور بانک لیتیوم یونی UE1004 انرجایزر که دارای دو درگاه خروجی با شدت جریان ۲ تا ۲٫۴ میلی آمپر است یکی از بهترین محصولات این برند است. در کنار این محصول می‌توان به محصولاتی نظیر UE20032، UE100046 و UE15006 اشاره کرد. تمامی این محصولات دارای قدرت شارژ بالا، بدنه پلاستیکی و باتری با طول عمر بالا هستند. برای خرید پاوربانک انرجایزر به صفحه محصولات ما در فروشگاه اینترنتی جالبو مراجعه کنید.

برند سیلیکون پاور:

برند سیلیکون پاور از جمله برندهایی است که در زمینه‌های مختلفی در حال فعالیت است. یکی از این زمینه‌ها تولید پاور بانک‌های با کیفیت است. یکی از بهترین محصولات این برند را می‌توان پاور بانک S200 با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی آمپر به حساب آورد. این پاور بانک دارای ظرفیت واقعی بالای ۱۵۰۰۰ میلی آمپر، شدت جریان ۱ و ۲٫۱ میلی آمپر، تکنولوژی Power IQ، دو درگاه خروجی و قابلیت شارژ ایمن است. این ویژگی‌ها محصول مورد نظر را به تنهایی به یکی از بهترین محصولات دسته‌بندی پاور بانک‌ها تبدیل می‌کنند.

برند سامسونگ:

برند سامسونگ یکی از نام‌آشناترین برندهایی است که در زمینه تولید تلفن‌های همراه و لوازم جانبی در حال فعالیت است. این برند در زمینه تولید پاوربانک‌ها نیز دست برده است. نتیجه فعالیت برند سامسونگ در زمینه تولید پاور بانک‌ها منجر به تولید محصولات بسیار باکیفیتی نظیر EB-PG950CSEGW، EB-P1100 و EB-P1100C اشاره کرد. ویژگی مشترک این محصولات کیفیت بسیار بالا در طراحی و ساخت، داشتن باتری باکیفیت و طول عمر بالا و شدت جریان خروجی مناسب اشاره کرد. برند سامسونگ از تکنولوژی‌های به‌روز در ساخت این محصولات نظیر تکنولوژی QC نیز استفاده کرده است.

برند آکی:

پاور بانک‌های آکی دارای تمامی ویژگی‌های مشترک و معمول محصولات سایر برندها است. علاوه بر این موارد و ویژگی‌ها، این برند در ساخت محصولات خود از فناوری Ai Power نیز استفاده کرده است. استفاده از این تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد تا از سرعت شارژ بیشتری نسبت به درگاه‌های USB معمولی داشته باشید. شدت جریان خروجی محصولات برند آکی تا ۳ آمپر و حتی بیشتر نیز پیش می‌روند. محصولات برند آکی نظیر PB-N42 با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر و PB-AT20 با ظرفیت ۲۰۱۰۰ جزو بهترین پاور بانک‌های این برند به شمار می‌روند. این محصولات بیشتر ویژگی‌های بیان شده در بالا برای محصولات برند آکی را دارا هستند. داشتن قیمتی مناسب در کنار ویژگی‌های مختلف باعث تبدیل شدن این محصولات به بخشی از بهترین محصولات دسته بندی خود شده است.

برند تسکو:

برند تسکو در زمینه تولید پاور بانک‌های محصولاتی بسیار متنوع را تولید و روانه بازارها کرده است. این پاور بانک‌ها دارای انواع بی‌سیم و باسیم هستند. یکی از بهترین محصولات بی‌سیم این برند PB-AT20 است. این محصول برای شارژ دستگاه‌هایی که دارای قابلیت شارژ به سیم هستند بسیار مناسب است. در کنار این قابلیت شما می‌توانید برای شارژ دستگاه‌های معمولی و از طریق کابل شارژ نیز از این محصول استفاده کنید. ولتاژ ورودی و خروجی ۵ ولت و شدت‌جریان ورودی و خروجی ۲ آمپر از سایر ویژگی‌های این محصول هستند.

برند ADATA:

این برند جزو برندهایی است که کیفیت محصولات آن در تمامی زمینه‌های فعالیتی‌اش زبان زد است. محصولات این برند با انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی سازگار هستند. داشتن قابلیت چند دستگاه به‌طور هم‌زمان از دیگر ویژگی‌های محصولات این برند هستند. در ساخت برخی از پاور بانک‌های برند ADATA مداری برای خاموش کردن دستگاه در مواقعی که اتصال کوتاه به وجود می‌آید تعبیه شده است.

یکی از بهترین محصولات این برند پاور بانک P20000QCD با ظرفیت ۲۰۰۰۰ است. این محصول دارای ویژگی‌های بسیاری نظیر مدیریت هوشمند شارژ و شارژ ایمن، داشتن پورت Type C، پورت شارژ و فست‌شارژ و به‌کارگیری تکنولوژی QC 3.0 است. این ویژگی‌ها اثباتی بر جای‌گیری به‌حق این محصول در رده بهترین محصولات برند ADATA است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر آن بوده تا ویژگی‌هایی که برترین پاور بانک خوب داراست را بیان کرده و به بررسی بهترین برندهای پاوربانک، ویژگی‌های شاخص محصولات برتر این برندها و معرفی برخی از شاخص‌ترین محصولات آن‌ها بپردازیم. امیدواریم که مطلب ارائه‌شده برای شما مفید واقع‌ شده باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد