بهترین ماوس های گیمینگ موجود در بازار ایران

بهترین ماوس های گیمینگ موجود در بازار ایران

همه پی‌سی گیمرها، بی شک، موس را یکی از ابزارهای اصلی خود می‌دانند به طوری که حاضرند مدت زمان و هزینه زیادی را برای تهیه یک موس خوب، صرف کنند؛ چرا که به خوبی می‌دانند داشتن یک موس قوی و خوب، فرق بین برنده و بازنده بودن است. اما خرید موس‌ برای بازی، همیشه هم آسان نیست و باید بین گزینه‌های متفاوت موجود در بازار انتخابی هوشمندانه داشت چرا که موس‌های گیمینگ، به نسبت موس‌های عادی، قیمت بالاتری دارند.

در انتهای این مقاله، می‎توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید و بهترین موس‌ گیمینگ موجود در بازار ایران را برای خرید خود انتخاب کنید.

نکات مهم هنگام خرید موس مخصوص بازی

برای خرید بهترین موس مخصوص بازی، باید به نکاتی توجه داشته باشید که اصلی‌ترین آن‌ها را با هم مرور میکنیم:

موس باسیم یا بی‌سیم:

پیش از این، موس‌های بی‌سیم، به دلیل تاخیر در ارسال اطلاعات، به عنوان گزینه مناسبی برای موس گیمینگ، در نظر گرفته نمی‌شدند اما در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت‌های قابل توجهی که داشتند می‎توان به آن‌ها به عنوان یکی از کاندیداهای بهترین موس gaming نگاه کرد.

اگر قصد خرید موس گیمینگ بی‌سیم را دارید تنها نکته‌ای که لازم است به خاطر داشته باشید این است که این موس‌ها نیاز به باتری دارند؛ برخی از انواع باتری‌ها قابل شارژ هستند و به لحاظ اقتصادی کمی به صرفه‌ترند. البته موس‌های بی‌سیمی نیز وجود دارند که برای حفظ شارژ باتری، هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، خاموش می‌شوند.

موس‌های لیزری یا اپتیکال:

حسگرهای به کار رفته در موس‌ها، لیزری یا اپتیکال هستند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. برخی معتقدند که موس‌های لیزری سرعت بالاتری در عملکرد دارند که برای گیمرها موضوعی حیاتی محسوب می‌شود. با این حال، اغلب موس‌های گیمینگ پرطرفداری که در بازار موجود هستند از حسگر اپتیکال استفاده می‌کنند.

نقطه در هر اینچ (DPI) یا تعداد در هر اینچ (CPI):

بهتر است ابتدا تعریف کوتاهی از هر یک از این مفاهیم داشته باشیم:

  • DPI: میزان پیکسلی که نشانگر صفحه، با حرکت موس شما روی اسکرین، اسکن می‎کند.
  • CPI: تعداد دفعاتی که سنسور موس، سطح زیر خود را اسکن می‎کند.

این موارد را شاید بتوان یکی از حیاتی‌ترین مشخصه‌های یک موس گیمینگ به حساب آورد؛ چرا که عدم حرکت به موقع به معنی باخت خواهد بود. بسیاری از موس‌ها، دکمه‌ای برای تنظیم DPI برحسب نیازتان در اختیارتان قرار می‎دهند چرا که هرچه مانیتور شما بزرگتر باشد باید سرعت پاسخگویی و حرکت شما نیز بیشتر باشد که طبیعتا حساسیت بالاتر موس را می‎طلبد.

طراحی ارگونومیک:

گیمرها، مدت زمان زیادی را صرف استفاده از ابزارهایی مانند موس و کیبورد خود می‌کنند؛ بنابرانی طراحی و سهولت استفاده از آن‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

تعداد کلید:

از آنجایی که در بازی، سرعت و دقت حرف نخست را می‎زنند بنابراین داشتن تنها دو کلید، روی موس، پاسخگو نخواهد بود. به همین دلیل شرکت‌های سازنده این موس‌ها، اقدام به طراحی و اضافه کردن کلیدهای قابل برنامه‌ریزی دیگری روی موس‌ها کرده‌اند تا به واسطه آن‌ها و تنها با فشردن یک کلید، خرید در بازی، لود دوباره اسلحه و ... را انجام دهید.

قابلیت برنامه‌ریزی کلیدها:

به عنوان یکی از ویژگی‌های مهمی که در خرید بهترین ماوس gaming باید به خاطر داشته باشید، قابلیت برنامه‌ریزی کلیدهای روی موس مانند برگشت، دابل کلیک و تغییر دقت و ... است.

وزن موس:

آخرین نکته مهم لیست انتخاب بهترین موس برای بازی، وزن موس مدنظرتان است. اگر شما از آن دسته‌ای هستید که موس را زیاد تکان می‌دهید، برای کنترل بهتر، باید موس سنگین را انتخاب کنید. همچنین موس‌هایی در بازار موجود هستند که به شما قابلیت تنظیم وزن را می‌دهند.

نکات مهم هنگام خرید موس مخصوص بازی

10 موس گیمینگ برتر در بازار ایران

در ادامه، برای راحت‌تر کردن کار انتخاب بهترین ماوس gaming به معرفی 10 موس برتر موجود در بازار ایران می‎پردازیم:

1. ماوس گیمینگ ریزر  DeathAdder V2

با گذشت پس از 10 سال از ارائه نخستین نسخه موس DeathAdder شرکت ریزر، با توجه به استقبال خوبی که از این محصول در سراسر دنیا شد، این شرکت، در سال 2020، نسخه جدیدی از این محصول که در واقع آپدیت شده نسخه قبلی بود را با نام DwathAdder V2 روانه بازار کرد. تغییرات این نسخه شامل سبک‌تر شدن وزن موس (82 گرم) برای راحتی بیشتر در حین بازی، استفاده از سنسور اپتیکال Focus+ و افزایش دقت کلیک تا 99.6 درصد است که سبب شده این محصول در رتبه اول لیست معرفی بهترین موس مخصوص بازی قرار گیرد. ضمنا می‎توانید برنامه‌ریزی کلیدها را برروی حافظه ایجاد شده ذخیره نمایید و با تنظیمات یکسان روی هر سیستمی بازی کنید. این موس دارای 8 کلید قابل برنامه‌ریزی است. البته که همچنان نحوه اتصال این موس، از طریق کابل انجام می‎شود.

2. موس‌ مخصوص بازی ریزر مدل Naga Trinity Pro

در رتبه دوم این لیست نیز محصول دیگری از شرکت ریزر قرار می‌گیرد. این موس، برای افراد راست دست، طراحی شده است. تا 19 کلید آن قابل برنامه‌ریزی است و با دقت 1600DPI به عنوان یکی از اعضای بالارتبه لیست برترین ماوس مناسب بازی در نظر گرفته می‌شود. این موس نیز مانند مدل قبلی، از طریق یک کابل به سیستم شما متصل می‌شود. ضمنا در تولید آن از حسگر اپتیکال استفاده شده است. این موس وزنی معادل 120 گرم دارد و از نورهای کروما نیز پشتیبانی می‌کند.

3. ماوس گیمینگ ای فورتک مدل X-710BK

این موس به کیفیت ساخت بالا و طراحی خوب خود، مشهور است. طراحی ارگونومیک آن از خستگی دست شما در مدت زمانی که از آن استفاده می‌کنید؛ جلوگیری می‎کند. زمان پاسخگویی نیز حداکثر 2 میلی ثانیه است. در ساخت این موس، از حسگر لیزری با دقت 2000DPI استفاده شده و دارای 7 کلید است. ضمنا نوع اتصال آن از طریق کابل بوده و وزن آن نیز 130 گرم است.

4. موس مخصوص بازی ای فورتک مدل V8M

یکی از پرسرعت‌ترین موس‌های گیمینگ موجود در بازار، موس ای فورتک مدل V8M است. این موس با تاخیر حداکثر 1 میلی ثانیه‌ای توانسته این جایگاه را به دست بیاورد. این موس، با تکنولوژی انحصاری خود، یعنی سیستم پیشرفته 3 هسته‌ای، امکان بازی در 3 سطح متفاوت را با این موس به شما می‌دهد. به تمام این قابلیت‌ها، سیستم جلوگیری از لرزش دست در هنگام شلیک را نیز اضافه کنید.

5. ماوس گیمینگ تسکو مدل TSCO TM 764 GA

dکی دیگر از اعضای لیست برترین موس گیمینگ، ماوس مدل TSCO TM 764 GA شرکت تسکو است. این موس از طریق کابلی با جنس کنف، به سیستم متصل می‌شود؛ در ساخت آن نیز از حسگر اپتیکالی با دقت 3200DPI استفاده شده است. دارای 6 کلید است و دارای وزنی معادل 100 گرم است.

6. موس مخصوص بازی تسکو مدل GM 2023

این موس تسکو، یکی از موس‌های رده بالای گیمینگ این برند محسوب می‌شود. با طراحی ارگونومیک خوب، که مانع از خستگی دست، در مدت زمان استفاده می‌شود و وزنی معادل 143 گرم دارد. این موس دارای 8 کلید قابل برنامه‌ریزی نیز است و از طریق کابل به سیستم متصل می‌شود. همچنین برای انتقال حس بهتر بازی، این موس از نورهای RGB نیز پشتیبانی می‎‏کند.

7. ماوس گیمینگ مکس تاپ مدل MX-307G

این موس با طرحی ارگونومیک خود، بسیار خوش دست و راحت است و با توجه به پشتیبانی از نورهایRGB  که با هر حرکت موس، رنگ آن تغییر می‌کند، جذابیتی مخصوص به خود را ایجاد کرده است. این موس از طریق کابلی کنفی که احتمال آسیب در آن کمتر است به دستگاه شما متصل می‌شود و دارای 7 کلید قابل برنامه‌ریزی است و DPI آن را می‎توانید تا 2400 نیز تنظیم نمایید.

8. موس مخصوص بازی گرین مدل GM602 RGB

شرکت گرین، این موس را با بدنه مشبک ساخته تا به واسطه آن، هم وزن موس کمتر شده و هم با گردش بهتر هوا، دست شما تعریق کمتری داشته باشد؛ ضمنا به همین منظور، جنس بدنه را از پلیمر ضد تعریق ساخته است. سنسور به کار رفته در این محصول، سنسور اپتیکال با دقت 6400DPI است و دارای 7 کلید قابل برنامه‌ریزی است. از نورپردازی جذاب RGB این موس نیز نمی‎توان چشم‌پوشی کرد. شیوه اتصال به کامپیوتر نیز از طریق کابلی با روکش کنف است و وزن آن نهایتا 68 گرم است.


موس و کیبورد گرین اصل را از سایت جالبو خریداری کنید

9. ماوس گیمینگ بیاند مدل BGM 1216 7D

یکی از موس‌هایی که قادر است نظر هر گیمری را به خود جلب کند این مدل از موس‌های بیاند است. سنسور به کار رفته در این موس، سنسور اوپتیکال با حساسیت 2000DPI است. نورپردازی LED در 7 رنگ، یکی دیگر از ویژگی‌های این موس گیمینگ است. نحوه اتصال این مدل از موس‌های گیمینگ، با استفاده از سیم بوده و وزن موس نیز حدودا 125 گرم است.

10. موس مخصوص بازی وریتی مدل V-MS5116G

یکی از موس‌های گیمینگ سبک موجود در بازار، موس مدل V-MS5116Gشرکت وریتی است. این موس از طریق کابل به سیستم شما متصل می‌شود و دارای 6 کلید است. سنسور به کار رفته در این موس، اپتیکال بوده و می‌توانید دقت آن را بین 800 تا 2400DPI تنظیم کنید.

10 موس گیمینگ برتر در بازار ایران /p>

جمع بندی

یکی  از دغدغه‌های هر گیمری، خرید یک موس مناسب برای بازی است. در این مقاله، نکات مهمی که برای خرید بهترین موس گیمینگ به آن‌ها نیاز دارید را با هم مرور کردیم و سپس، به معرفی 10 مدل از برترین موس‌های گیمینگ موجود در بازار پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره هریک از این موس‌ها، کافی است در جالبو جستجو کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد