بهترین مارک هارد اکسترنال به همراه معرفی مدل ها

بهترین مارک هارد اکسترنال به همراه معرفی مدل ها
کمبود فضای ذخیره سازی مشکلی است که همه ما بارها با آن مواجه شده‌ایم. در بسیاری از لحظات مانند فیلم گرفتن از یک اتفاق مهم و جالب زندگی‌مان مانند لحظه ورود فرزندمان به مدرسه یا فوت کردن شمع تولد بهترین دوستمان، گوشی به ما اخطار می‌دهد که فضای ذخیره سازی پر شده است. گاهی پیش می‌آید که کامپیوتر ما تحت تأثیر بدافزارها و ویروس‌ها قرار می‌گیرد و تمام اطلاعات مهم، پروژه‌های کاری، تمام عکس‌های خاطره‌انگیز و لحظات مهم خانوادگی که توسط دوربین‌های ما در طول سال‌های اخیر ثبت شده‌اند، از دست می‌روند و گاهی بازگرداندن آن‌ها غیر ممکن است. 
برای نگهداری تمام این اطلاعاتی که برای ما مهم هستند و به آن‌ها نیاز داریم، بهتر است فضایی جدا از حافظه گوشی و کامپیوتر خود در نظر بگیریم، تا مطمئن باشیم که همواره فضای کافی در دستگاه‌های خود خواهیم داشت؛ علاوه بر آن، از اطلاعات مهم شخصی و کاری ما به خوبی محافظت خواهد شد. هارد اکسترنال، بهترین راه برای انجام این کار است. در صورت انتخاب بهترین هارد اکسترنال، مطمئن خواهید بود که همیشه فضای کافی در گوشی و کامپیوتر خود دارید و اطلاعات مهم شما در فضایی امن نگهداری می‌شوند.
سؤالی که برای بسیاری وجود دارد این است که بهترین مارک هارد اکسترنال کدام است؟ چگونه بهترین مدل‌های هارد اکسترنال را تشخیص دهیم؟ برای پاسخ به این سؤالات در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصاتی که باید برای انتخاب یک هارد اکسترنال خوب در نظر بگیرید را بررسی کنیم و پس از آن با بهترین برند هارد اکسترنال و بهترین مدل‌های هارد اکسترنال آشنا شویم‌.

مشخصات اصلی برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال

برای اینکه بتوانید از بین صدها مدل هارد اکسترنال در بازار، بهترین را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید، باید سه فاکتور مهم را مد نظر قرار دهید. آن سه مورد شامل ظرفیت هارد، سرعت آن و طراحی هارد می‌شود که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

ظرفیت هارد اکسترنال

طبیعی است که هر چه ظرفیت هارد اکسترنال بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر و اندازه آن بزرگ‌تر است. هاردها در اندازه‌های متنوع از ۵۰۰ گیگابایت تا 10 و 16 ترابایت و حتی بیشتر از این هم وجود دارد. همان‌طور که گفته شد هرچه ظرفیت آن بیشتر باشد قیمتش بیشتر، اندازه آن بزرگ‌تر و حتی سرعت آن کمتر می‌شود. افرادی که شغل آن‌ها با تدوین ویدئو در ارتباط است ویدئوهای طولانی با حجم سنگین دارند که پروژه‌های کاری آن‌هاست و نگهداری از آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، هاردهایی با حجم بالاتر برای آن‌ها مناسب است. اما برای افرادی که صرفاً برای نگهداری فیلم و سریال، همچنین عکس و فیلم‌های خانوادگی از هارد استفاده می‌کنند، هاردهای ۱ ترابایت و ۲ ترابایت می‌تواند گزینه خوبی باشد.

سرعت هارد اکسترنال

سرعت انتقال بسیار مهم است. در صورتی که مدام فایل‌های سنگین جا به جا می‌کنید و در عین حال وقت کافی ندارید که مدت‌های طولانی منتظر بمانید تا انتقال این فایل‌ها انجام شود، باید به این مورد خوب دقت کنید. دو عامل اصلی در سرعت هارد اکسترنال شما نقش دارند، اولین تکنولوژی که برای ذخیره سازی در آن استفاده شده است و دومی اتصال دهنده یا کانکتوری است که در آن به کار رفته است.
برای اتصال هارد اکسترنال به کامپیوتر یا تلفن همراه چند مدل ورودی وجود دارد، اما به صورت عمومی اکثر هاردهای امروزی از رابط USB استفاده می‌کنند. انواع USB نیز سرعت انتقال متفاوتی دارند. به‌عنوان‌مثال 2.0USB  قدیمی است و اگر کاری به جز انتقال فایل‌های کم حجم و کوچک انجام می‌دهید بهتر است که از آن چشم پوشی کنید، زیرا حداکثر سرعت آن فقط ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه است و برای انتقال فایل‌های سنگین زمان زیادی از شما می‌گیرد. اما 3.0 USB  می‌تواند تا حداکثر سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه را پوشش دهد.

طراحی هارد اکسترنال

همان‌طور که پیش از این نیز ذکر شد، ظرفیت هارد و اندازه آن رابطه مستقیم دارند. هاردهای با ظرفیت بالا نمی‌توانند قابل حمل باشند و به شکل رومیزی هستند و در صورتی که نیاز دارید هارد را همراه خود داشته باشید و مدام آن را جا‌به‌جا کنید گزینه مناسبی برای انتخاب نیستند.

معرفی چند برند و مدل هارد اکسترنال خوب

برندهای خوب زیادی هستند که انواع مدل‌های هارد اکسترنال با ظرفیت‌های مختلف ارائه می‌دهند. چند برند از بهترین‌های آن‌ها ای دیتا، توشیبا، وسترن دیجیتال و سیلیکون پاور هستند. در ادامه با هرکدام از این برندها و چند مورد از بهترین مدل‌های آن‌ها آشنا خواهیم شد.

هارد اکسترنال وسترن

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop

مدل my book desktop از کمپانی وسترن دیجیتال یکی از بهترین هارد دیسک‌های رومیزی موجود در بازار است. این هارد دیسک فقط در ظرفیت‌های بالا موجود است و به همین علت نیز قابلیت جابه‌جایی ندارد. برای خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال باید بدانید که از این مدل، از ظرفیت ۴ ترابایت تا ۱۴ ترابایت در بازار عرضه شده است. مواردی که باید در خصوص استفاده از این هارد اکسترنال به آن دقت کنید این است که این هارد در برابر شوک، ضربه و آب مقاوم نیست و با احتیاط بیشتر باید با آن رفتار کرد؛ از طرفی دیگر با داشتن قابلیت رمز گذاری بر روی اطلاعات مهم، به راحتی می‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل MY Passport 

 یکی دیگر از هاردهای اکسترنال محبوب و خوشنام در بازار، مدل مای پاسپورت از برند وسترن دیجیتال است که در ظرفیت‌های یک تا پنج ترابایت در بازار عرضه شده است. با توجه به ظرفیت آن‌ها، این مدل قابل حمل است و با استفاده از USB 3.0 انتقال داده‌ها در آن با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود. این مدل مانند بسیاری از انواع هارد اکسترنال‌های موجود در بازار، با رنگ‌بندی و در سه رنگ عرضه شده است که شما بتوانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

هارد مای پاسپورت

هارد اکسترنال توشیبا

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

این هارد دیسک قابل حمل از برند توشیبا در ۴ رنگ متنوع و و ظاهری زیبا به بازار عرضه شده است. این مدل با توجه به اندازه کوچک آن قابل حمل است و قابلیت رمزگذاری بر روی اطلاعات نیز دارد. این مدل با طراحی خاصی که دارد باعث می‌شود که امکان لیز خوردن آن و خش افتادن بر روی بدنه را تا حد زیادی کاهش دهد؛ علاوه بر آن، این طراحی خاص به زیبایی این هارد نیز کمک کرده است.

هارد کانویو

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Flex

این مدل نیز مانند تمام مدل‌های که پیش از این معرفی شده است، با چندین ظرفیت مختلف در دسترس است. این هارد با انواع دستگاه‌های الکترونیکی از جمله کامپیوترهای ویندوز، مک و تبلت سازگاری دارد و به راحتی و بدون کوچک‌ترین دردسری قابل استفاده است.

هارد کانویو فلکس

هارد اکسترنال توشیبا مدل canvio slim

برند توشیبا با ارائه Canvio Slim توانست تا یکی از پرطرفدارترین هارد دیسک‌های این سال‌ها را به بازار عرضه کند. این مدل با ظاهری بسیار زیبا، آلومینیومی و باریک و در ظرفیت‌های مختلف تا 2 ترابایت توانست به یکی از پرفروش‌ترین هارد دیسک‌های بازار تبدیل شود. سرعت بالا انتقال اطلاعات با استفاده از تکنولوژی SuperSpeed، ظرافت و سبکی همچنین قیمت مناسب، از ویژگی‌هایی است که باعث محبوبیت این مدل شده است.

هارد کانویو اسلیم

هارد اکسترنال توشیبا مدل  Canvio Gaming

این هارددیسک، با سرعت بسیار بالای انتقال داده‌ها، در ظرفیت‌های متنوع، برای لذت‌بخش‌تر کردن تجربه بازی کردن شما طراحی شده است و یار کمکی کنسول بازی شماست. انواع آن از ۱ تا ۴ ترابایت ظرفیت دارد تا دیگر شما نگران حذف بازی‌های مورد علاقه خود نباشید.

هارد کانویو گیمینگ

انواع هارد اکسترنال برند ای دیتا

ای دیتا یکی از کمپانی‌هایی است محصولات اصلی آن شامل انواع فلش مموری، کارت حافظه و هارد اکسترنال است. این برند توانسته در سال‌های اخیر در سرتاسر دنیا سهم زیادی از بازار را از آن خود کند. هاردهای اکسترنال ساخته شده توسط این برند، تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و انواع نیازها را پوشش می‌دهند. در رابطه با چند مورد از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:
مدل 900HM که یک مدل با ظرفیت بالا و رومیزی است؛
مدل 830HD  با ظرفیت دو ترابایت و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای انتقال اطلاعات در کمترین زمان و مقاومت در برابر ضربه، شوک و آب از محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بازار است؛
مدل 680HD  ، مدل 710HD و بسیاری از مدل‌های دیگر این کمپانی بسیار مورد توجه جهانی هستند.
کلام پایانی
در این مقاله از سایت جالبو به بررسی بهترین مارک هارد اکسترنال پرداختیم، بهترین برندها و مدل‌های هارد اکسترنال را بررسی کردیم و با مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب هارد باید در نظر بگیریم آشنا شدیم.
همان‌طور که ذکر شد انواع زیادی از هاردهای اکسترنال در بازار وجود دارند و شما باید با توجه به میزان فضای مورد نیاز خود و بودجه مورد نظرتان، هارد متناسب را انتخاب کنید. حتماً هنگام خرید هارد اکسترنال مطمئن شوید که می‌توانید با خیال راحت فایل‌های مهم خود را در آن ذخیره کنید و از نظر ایمنی ذخیره اطلاعات، اطمینان کامل داشته باشید. از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد