بهترین خنک کننده‌های کامپیوتر و ویژگی های آنها

بهترین خنک کننده‌های کامپیوتر و ویژگی های آنها

همه ما می‌دانیم قطعاتی که در کیس کامپیوتر استفاده می‌شوند به دلیل انجام عمل پردازش از خود گرمای زیادی تولید می‌کنند که عدم رفع و پایین آوردن دما می‌تواند خسارت‌های سنگینی را به کامپیوتر شخصی شما وارد کند. به همین منظور، شرکت‌های مختلفی دست به تولید محصولات خنک کننده برای پایین آوردن دمای کیس زده‌اند. لازم است بدانید که این خنک کننده های کامپیوتر در انواع و اشکال مختلفی به‌منظور مصارف گوناگون از قبیل کاربری خانگی، اداری و گیمینگ تولید شده‌اند که باید بر اساس نیازتان انتخاب خود را انجام دهید.

در این مقاله که توسط جالبو برای شما عزیزان محیا شده است به بررسی ویژگی‌های بهترین خنک کننده کامپیوتر خواهیم پرداخت؛ لازم به ذکر است که در انتهای این مقاله لیستی از پرفروش‌ترین محصولات خنک‌کننده در اختیارتان قرار داده شده است که می‌توانید برای خرید خنک کننده کامپیوتر وارد صفحه مربوط به این دسته از محصولات در سایت جالبو شوید.

ویژگی بهترین خنک کننده های کامپیوتر

برای اینکه بتوانید با ویژگی‌های بهترین خنک کننده های کامپیوتر آشنایی بیشتری پیدا کنید لازم است تا نسبت به عمده‌ترین عوامل مؤثر بر تأثیرگذاری قیمت، کیفیت و همچنین نیاز شما، اطلاعات لازم را بدست آورید.

سرعت چرخش:

سرعت چرخش فن خنک کننده کامپیوتر یکی از عوامل تأثیرگذار در کنترل دمای درون کیس است. فن‌های کامپیوتر در سرعت چرخش‌های مختلفی در بازار موجود هستند که می‌توانید با توجه به کاربرد خود، از تماشای فیلم و سریال گرفته تا کار با فتوشاپ یا انجام بازی کامپیوتری، فن موردنظر با سرعت چرخش دلخواه خود را انتخاب نمایید.

البته لازم به ذکر است که هرچه سرعت فن خنک کننده بیشتر باشد، می‌تواند کیس را بهتر خنک نماید؛ اما طبیعتاً مصرف برق بالاتری دارد. در کل می‌توان گفت فن با بالاترین سرعت به‌عنوان بهترین فن کامپیوتر شناخته می‌شوند.

میزان صدا:

صدای زیاد سیستم خنک کننده کامپیوتر و فن یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که کاربران با آن درگیر هستند، به علت اینکه ممکن است لازم باشد برای کیس خود بیش از یک فن تهیه نمایید، احتمال دارد صدای زیادی تولید کنند؛ پس ویژگی برترین خنک کننده کامپیوتر این است که صدای کمی تولید کند تا موجب ایجاد کلافگی در کاربر نشود.

برند:

برای اینکه بتوانید بهترین خنک کننده کامپیوتر را انتخاب نمایید، لازم است تا به برند محصول توجه کنید. در سراسر جهان برندهای مطرحی وجود دارند که به‌طور تخصصی به طراحی و تولید برترین خنک کننده های کامپیوتر می‌پردازند.

از برندهای جهانی و مطرح می‌توان به COOLER MASTER، Deep Cool و Thermaltake اشاره کرد؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید محصول باقیمت مناسب اما باکیفیت تهیه فرمایید، برند ایرانی GREEN می‌تواند به‌عنوان یکی از انتخاب‌های جذاب شما واقع شود.

معرفی برترین خنک کننده های کامپیوتر

در این بخش از مقاله فهرستی از برترین خنک کننده های کامپیوتر و همچنین پردازنده برای شما عزیزان محیا شده است که می‌توانید در صورت علاقه، آن‌ها را برای کنترل دمای کیس و سی پی یو تهیه فرمایید.

برای دیگر وسایل جانبی کامپیوتر مانند خرید موس و کیبود می توانید به بخش مربوطه در سایت جالبو مراجعه کنید. 

لیست بهترین خنک کننده های کامپیوتر:

۱. Cooler Master SICKLEFLOW

 فن Cooler Master SICKLEFLOW به‌عنوان برترین خنک کننده کیس گیمینگ شناخته می‌شود. این فن از نورپردازی بسیار زیبا یا همان RGB برخوردار بوده و با اندازه ۱۲۰ میلی‌متری به‌خوبی وظیفه خنک کردن فضای کامپیوتر شما را انجام می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از فن SICKLEFLOW از برند کولر مستر که سرعت آن بین ۶۵۰ تا ۱۸۰۰ دور بر دقیقه است بر اساس نیاز، حد موردنظر را تعیین نمایید. لازم به ذکر است که این نوع فن از مدل بی‌صدا هستند و مزاحمتی از این نظر برای کاربران ایجاد نمی‌کنند.

۲. DeepCool RF120M

DeepCool RF120M را می‌توان ازلحاظ کم‌مصرف بودن به‌عنوان برترین خنک کننده کامپیوتر به شما عزیزان معرفی کرد. این محصول با دارا بودن نورپردازی چشم‌نواز RGB که با استفاده از کنترل مخصوص می‌توان نسبت به تعویض رنگ آن‌ها اقدام کرد، محصولی جذاب شناخته می‌شود که در اندازه ۱۲۰ میلی‌متر عرضه شده است. از ویژگی‌های فن دیپ کول مدل RF120M می‌توان به برق مصرفی بسیار پایین و تنظیم سرعت چرخش آن اشاره کرد.

۳. GREEN GF120HAF

اگر می‌خواهید محصول مور نظر شما درنهایت سادگی بهترین عملکرد را داشته باشد، این گزینه می‌تواند برای شما بسیار مناسب واقع شود. فن GF120HAF از برند مطرح و بومی گرین که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به نمونه‌ای خارجی دارا بوده و می‌توان برای خنک کردن کیس کامپیوتر بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. پره این خنک‌کننده سرعت متغیر ۸۰۰ تا ۲۱۰۰ دور در دقیقه را دارا هست.

لیست بهترین خنک کننده های پردازنده:

همان‌گونه که گفته شد، پردازنده یکی از مهم‌ترین قطعات از کامپیوتر محسوب می‌شود که نیاز است سیستم خنک کننده جداگانه‌ای برای آن تعبیه کرد به همین منظور در ادامه این مبحث به معرفی ۵ تا از برترین خنک کننده های سی پی یو پرداخته شد است.

۱.  DeepCool Gamer Storm CASTLE 240EX WHITE CPU Liquid Cooler

این محصول از برد شرکت دیپ کول به‌عنوان قوی‌ترین و بهترین فن سی پی یو شناخته می‌شود. از ویژگی‌های عمده آن می‌توان به دارا بودن ۲ فن قدرتمند، سیستم خنک‌کننده مایع باکیفیت و نورپردازی RGB اشاره کرد. لازم به ذکر است که فن‌های این محصول با ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دور بر دقیقه قابلیت چرخش را دارا هستند و سیستم خنک‌کنندگی مایع آن به‌خوبی گرمای بالای سی پی یو را مهار می‌کند.

۲.  Thermaltake TH120 ARGB Sync AIO CPU Liquid Cooler

محصول جدید و جذاب برند ترمالتیک، به‌عنوان یکی از بهترین خنک کننده کامپیوتر تک فن شناخته می‌شود و می‌توانید برای پایین آوردن دمای سی پی یو بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید. این قطعه با دارا بودن یک فن قدرتمند به‌خوبی میتواند حرارت را به بیرون از کیس منتقل کند؛ همچنین با پردازنده‌های اینتل و ای ام دی سازگاری داشته و با نور پردازی RGB جلوه خیره‌کننده‌ای به کیس شما خواهد بخشید.

۳.  Cooler Master MASTERLIQUID ML120L V2 RGB CPU FAN

خنک کننده پردازنده کولرمستر مدل MASTERLIQUID ML120L V2 RGB نوعی از خنک کننده های مایع شرکت معروف Cooler Master است که بدون ایجاد کوچک‌ترین صدا به خنک کردن پردازنده کامپیوتر شما می‌پردازد. این محصول با داشتن رادیاتوری از جنس آلومینیوم به‌عنوان یکی از برترین خنک کننده کامپیوتر برای سی پی یو در جهان شناخته می‌شود.

4. Green GLC360-EVO Liquid Cooling System

این خنک کننده پردازنده گرین که محصول بسیار جذاب شرکت گرین است، دارای سه فن سریع و قدرتمند است و می‌تواند به بهترین وجه ممکن برای پایین آوردن دمای سی پی یو مؤثر واقع شود. این قطعه نسبت به قیمت آن از ارزش خرید بالایی برخوردار است و درصورتی‌که می‌خواهید با استفاده از کامپیوتر خود برای انجام پردازش‌های سنگین اقدام نمایید، این محصول می‌تواند برای شما مناسب باشد

۵.  Thermaltake UX100 ARGB Lighting CPU FAN

بهترین لپ تاپ های اداری هم نیاز به خنک کننده دارند. درنهایت در این لیست از بهترین فن های خنک کننده کامپیوتر و پردازنده به سراغ یک محصول اقتصادی اما درعین‌حال جذاب و کاربردی می‌رویم. این خنک کننده از شرکت ترمالتیک بسیار مناسب برای افرادی است که نیاز به سیستم خنک کننده سی پی یو مایع ندارند و استفاده آن‌ها از کامپیوتر به انجام کارهای سبک خلاصه می‌شود. لازم است بدانید که این خنک کننده به علت عدم داشتن سیستم خنک کننده مایع و رادیاتور، بیشتر برای پردازنده‌های کم‌مصرف که گرمای کمتری تولید می‌کنند، استفاده می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی جالبو برای شما عزیزان محیا شده بود، بهترین خنک کننده کامپیوتر اعم از کیس و پردازنده را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید اکثر این محصولات جذاب را از وب سایت ما خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید. از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، متشکریم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد