نحوه استفاده اولیه از پاوربانک و نکات ضروری

نحوه استفاده اولیه از پاوربانک و نکات ضروری

آیا شما هم از تمام شدن شارژ گوشی و تبلت‌تان در خارج از خانه خسته شده‌اید؟ یکی از بهترین روش برای شارژ کردن وسیله‌های الکترونیکی خود تهیه کردن پاوربانک است. اگر جزو افرادی هستید که از گوشی خود زیاد استفاده می‌کنید و زیاد به مسافرت می‌روید، شک نکنید که به یک پاوربانک نیازمندید.

نحوه استفاده از پاوربانک

بعد از خرید پاوربانک برای استفاده اولیه، این محصول نیازمند به شارژ است. بعد از تهیه وسیله، طرز استفاده از پاوربانک برای بار اول، بهتراست دفترچه آن را مطالعه کنید. برندهای مختلف دستور عمل‌های متفاوتی را در رابطه با استفاده و شارژ اولیه پاوربانک دارند.

بعد از مطالعه دفترچه، بسته به برند پاوربانکی که تهیه کرده‌اید، آن را باید برای مدت زمان مشخصی شارژ کنید. برای شارژ کردن پاوربانک ابتدا سر USB را به یک آداپتور و سپس سر دیگر را به پاوربانک وصل کنید و زمان شارژ وسیله، به ظرفیت آن بستگی دارد. برای شارژ کردن پاوربانک از شارژ کردن آن در لپ‌تاپ و یا هر وسیله دیگری خودداری کنید. به دلایل شارژ نشدن پاوربانک در این مقاله از جالبو پرداخته شده است.

میزان شارژ اولیه پاوربانک

سؤالی که برای اکثر کسانی که اقدام به تهیه پاوربانک کرده‌اند این است که آیا پاوربانک شارژ اولیه نیاز دارد؟ برای جواب این سؤال باید گفت که بله برای شارژ اولیه به مدت زمان طولانی‌تری نیاز است. روش اصولی شارژ اولیه پاوربانک ابتدا این است که دفترچه مربوط به ‌وسیله را مطالعه کرد. برای اطلاع از شارژ شدن پاوربانک، اکثر دستگاه‌ها دارای چهار چراغ LED هستند. اگر این چهار چراغ به‌صورت هم‌زمان روشن شوند به معنی شارژ کامل پاوربانک است و اگر چراغ پاور در حالت چشمک‌زن قرار داشت بدین معنی است که کاملا شارژ نشده است.

 مدت زمان موردنیاز برای شارژ اولیه پاوربانک نسبت به دفعات دیگر زمان بیشتری را می‌گیرد. اولین چراغ به معنی شارژ ۲۵%، دومین چراغ شارژ ۵۰%، سومین چراغ شارژ ۷۵% و درنهایت آخرین چراغ شارژ ۱۰۰% است. حواستان باشد که بیش از حد از زمان تکمیل شدن شارژ آن نگذرد زیرا باعث کوتاه شدن عمر آن می‌گردد و به این نکته توجه فرمایید که هر چه ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد مدت زمان شارژ کردن آن طولانی‌تر خواهد شد. با توجه به برندهای مختلف بعضی از پاور بانک‌ها در صورت تهیه کاملا شارژ دارند و در این حالت بهتر است از آن‌ها استفاده کنید و با خالی شدن شارژ، آن را به مدت زمان طولانی شارژ نمایید.

شارژ تلفن همراه برای اولین بار توسط پاوربانک

نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار به این شکل است که ابتدا کابل گوشی خود را آماده کرده و داخل یکی از پورت‌های پاوربانک قرار می‌دهید که یو اس بی است و سپس سر دیگر را به گوشی خود متصل می‌کنید و درنهایت دکمه کوچکی که بر روی پاوربانک است را فشار می‌دهید و سپس گوشی شما شروع به شارژ شدن می‌کند.‌

نگهداری از پاوربانک برای افزایش طول عمر

یکی از مهم‌ترین موارد در طولانی‌تر کردن عمر وسیله‌های الکترونیکی مراقبت و شیوه نگهداری از آن‌ها است. بعضی از افراد برای استفاده بیش‌ازحد از پاور بانک از شارژ شدن کامل آن خودداری می‌کنند و هر یک ساعت و یا نیم ساعت یک‌بار آن را به شارژ می‌زنند که این خود باعث از بین رفتن باتری می‌شود.

از کابل‌های کوتاه برای شارژ کردن پاور استفاده کنید، زیرا کابل‌های بلند جریان برق زیادی را هدر می‌دهند و وقتی‌که طول سیم بلندتر باشد مقاومت در جریان انرژی هم افزایش پیدا می‌کند و همچنین باعث کاهش چشم‌گیری در ولتاژ می‌شود.

استفاده از پاوربانک

یکی دیگر از دلایل خراب شدن باتری، شارژ کردن ۱۰۰% است. باتری‌های پاوربانک از نوع لیتیوم پلیمر و لیتیوم یون است. باتری‌های لیتیوم یون بعد از هر بار پر شدن و خالی شارژ پاوربانک گنجایش خود را از دست می‌دهند. در این مدل، اگر این باتری‌ها را کم‌تر از ۱۰۰% شارژ کنید، به‌طور فرض هشتاد درصد، عمر طولانی‌تری خواهند داشت؛ زیرا در بسیاری از مواقع با شارژ کردن کامل باتری، از حد محدود ولتاژ عبور خواهید کرد که این مسئله منجر به آسیب به دستگاه خواهد شد.

وسیله‌های الکترونیکی به گرما حساس هستند به همین دلیل بهترین جا برای نگهداری آن‌ها، در جای خشک و خنک است؛ زیرا اگر پاور یا هر وسیله‌ی دیگری را در جای گرم قرار دهید، به‌شدت روی کارایی و عمر باتری تأثیر منفی می‌گذارد. اگر تصمیم گرفتید که تا یک مدت از پاوربانک خود استفاده نکنید آن را بدون شارژ رها نکنید، بهتر است که تا ۵۰% آن را شارژ کنید و کنار بگذارید، زیرا در غیر این صورت به باتری آسیب می‌رساند.

یکی دیگر از دلایل رایج کاهش عمر باتری که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند، شارژ کردن هم‌زمان پاوربانک و خود گوشی به پاوربانک است. با انجام دادن این کار بیشترین آسیب را باتری می‌بیند، زیرا پاوربانک به‌شدت داغ می‌شود.


خرید پاوربانک انرجایزر با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی جالبو

سخن آخر

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی جالبو برای شما عزیزان محیا شده بود، به بررسی سؤال اصلی شما یعنی آیا پاوربانک به شارژ اولیه نیاز دارد؟ پرداختیم و شما را با راه‌های صحیح شارژ آن آشنا کردیم. درصورتی‌که علاقه‌مند به مقاله‌های آموزشی در حوزه تکنولوژی هستید، می‌توانید با مراجعه به بخش وبلاگ وب‌سایت، به مطالعه دیگر مقاله‌های بپردازید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد