9 علت شارژ نشدن پاوربانک

9 علت شارژ نشدن پاوربانک
پاور بانک‌ها که امروزه به یکی از همراهان اصلی ما تبدیل شده‌اند و در مسافرت‌ها، پیک نیک‌ها، در مسیر رفت و آمد ما به خانه و هر جای دیگری که پریز برق در دسترس ما نیست، می‌توانند ما را از مشکل اتمام شارژ گوشی رهایی بدهند. این وسیله‌های بسیار کاربردی که در سال‌های اخیر جزئی از وسایل ضروری ما به حساب می‌آیند؛ گاهی به هر دلیلی مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید و خراب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص علت شارژ نشدن پاور بانک صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل خرابی پاور بانک را بررسی کنیم.
شارژ نشدن پاور بانک می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ این دلایل لزوما مبنی بر خراب شدن پاوربانک نیست و ممکن است صرفا یک ایراد جزئی باشد که به‌راحتی هم برطرف می‌شود. در صورتی که دلیل اصلی شارژ نشدن پاور بانک وجود یک مشکل جدی باشد، آنگاه نیاز به تعمیر حرفه‌ای دارد. در ادامه به علل خراب شدن پاور بانک می‌پردازیم.

دلیل اول: مشکل کابل پاوربانک

در استفاده اولیه از پاوربانک ممکن است مشکلاتی را تجربه کنید. ممکن است به سادگی اتفاق بیفتد که شما کابل را به طور کامل وارد پورت نکرده باشید و در نتیجه یک اتصال معیوب ایجاد شده باشد. دوشاخه و تمام پورت‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه در جای درست قرار دارند. در صورتی که تمام اتصالات مربوط به کابل درست شده است و همواره شارژ نمی‌شود، باید سلامت کابل را چک کنید؛ در این شرایط مطمئن شوید که تمام طول سیم کابل متصل است و بریدگی و قطعی ندارد. برخی از کابل‌ها می‌توانند کیفیت پایین داشته باشند و تاثیر مستقیمی بر شارژ پاوربانک بگذارند. بهتر است یک بار کابل برق عوض کنید و با یک کابل جدید به بررسی وضعیت شارژ پاوربانک بپردازد.

دلیل دوم: خرابی سوکت پاوربانک

از طرف دیگر تمام پورت‌ها را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ نوع ذرات اضافی مانند گرد و غبار، آشغال‌های ریز، خاک و شن وارد پورت‌ها نشده باشد. در صورت وجود آشغال و ذرات ریز درون آن ممکن است که در روند شارژ کردن اختلال ایجاد کند. پس از آن پاور بانک را با پریز اصلی، نه از طریق کامپیوتر، شارژ کنید در صورتی که شارژ نشد و کابل هم سالم بود ممکن است مشکل است از سوکت شارژ باشد. در این مرحله باید به دنبال نشانه‌ای مانند لق زدن سوکت یا جدا شدن از محلی که در آن قرار دارد باشید. اگر مشکل از سوکت پاوربانک باشد، خوشبختانه مشکل بسیار ساده‌ای است که با هزینه‌ای کم قابل حل است.

دلیل سوم: اصل نبودن پاوربانک

پاوربانک تقلبی از آنجایی که مستقیم با باتری گوشی و لپ تاپ در ارتباط است، به خودی خود می‌تواند خطرناک باشد؛ از طرف دیگر اصل نبودن پاور بانک، به علت عدم کیفیت تجهیزات بکار رفته در آن می‌تواند مشکلاتی از قبیل شارژ نشدن را به همراه داشته باشد. بهتر است قبل از هر اقدامی، با یک سرچ ساده، مواردی که به شما کمک می‌کنند بتوانید پاوربانک اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید پیدا کنید و پاوربانک خود را بررسی کنید، در صورت اصل نبودن، بهتر است آن را استفاده نکنید.

دلیل چهارم: خراب شدن باتری پاوربانک

با پیشرفت تکنولوژی، باتری‌ها نیز همواره در حال پیشرفت و بهتر شدن هستند، با این حال بهترین آن‌ها نیز ممکن است خراب شوند و از کار بیفتند. قبل از خرید پاوربانک، می توانید به فکر تعمیر آن باشید. در صورتی که باتری پاور بانک شما، برای مدت نسبتا طولانی به صورت مکرر و نامنظم شارژ و تخلیه شود، احتمالا دیگر فرسوده شده باشد و نتواند به خوبی کار کند. تغییرات دما به خصوص قرار دادن پاوربانک در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین نیز می‌تواند به باتری آسیب برساند.

شارژ با پاوربانک

دلیل پنجم: باد کردن باتری پاوربانک

همانطور که در تلفن‌های همراه، باد کردن باتری نشانه از بین رفتن آن و تمام شدن عمر مفید آن است، وقتی اتفاق مشابه برای باتری پاوربانک رخ می‌دهد نیز نشان‌دهنده این است که باتری خراب شده است و استفاده از آن حتی می‌تواند مشکل ساز باشد و خطراتی را برای شما ایجاد کند. در این شرایط سریعا برای تعویض باتری اقدام کنید.

دلیل ششم: ایجاد اشکال در مدارهای داخلی پاوربانک

پس از اینکه کابل و اتصالات آن، سوکت، اصل بودن پاوربانک و باتری آن را بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که هیچ کدام از این موارد مشکلی ندارند، احتمال دارد اشکال از مدارهای داخلی پاوربانک باشد. احتمال آسیب به مدارهای داخلی پاور بانک زیاد نیست، اما با این حال، باز هم ممکن است اتفاق افتاده باشد و تشخیص آن کار ساده‌ای نیست، باید توسط متخصص انجام شود.

دلیل هفتم: تغییرات آب و هوایی

همانطور که پیش از این هم ذکر شد، باتری‌ها به تفاوت دمای محیط حساس هستند. بهتر است که برای حفظ سلامت باتری پاوربانک آن را در یک دمای معتدل نگهداری کنید. البته که به صورت عمومی پاوربانک‌ها در دماهای منفی 20 درجه تا 85 درجه را تحمل می‌کنند و خراب نمی‌شوند اما این به آن معنا نیست که از عمر مفید آن‌ها کاسته نمی‌شود. به عنوان مثال در مناطق گرمسیر پاوربانک‌ها نسبت به پاوربانک‌هایی که در مناطق معتدل استفاده می‌شوند، عمر کمتری دارند.

دلیل هشتم: ضربه دیدن پاوربانک

ضربه دیدن پاور بانک و افتادن آن بر روی سطوح سخت، از آن مواردی است که به راحتی می‌تواند باعث ضعیف شدن عملکرد پاور بانک و یا حتی از کار افتادن آن شود. یکی از مهم‌ترین علل شارژ نشدن پاور بانک دقیقا ضربه دیدن آن است. بهتر است که با دقت بیشتری از پاوربانک‌های خود نگهداری کنید.

دلیل نهم: خیس شدن پاوربانک

نفوذ آب به درون پاوربانک حتی به اندازه چند قطره می‌تواند به باتری و تمام سیستم داخلی آن آسیب برساند و آن را از کار بیندازد. مهم است که پاوربانک خود را از فضاهای مرطوب، نزدیک آب، باران و در هر شرایطی که ممکن است آب به درون آن نفوذ کند، دور نگه دارید.


کلام پایانی
پاوربانک به ظرافت گوشی و لپ تاپ نیستند، به همین دلیل بسیاری از مواقع ممکن است که ما فراموش کنیم که این وسیله تا چه اندازه می‌تواند آسیب پذیر باشد. در این مقاله به علت شارژ نشدن پاوربانک پرداختیم و 9 مورد از اصلی‌ترین دلایل و شرایطی که باعث می‌شود پاوربانک دیگر کار نکند یا خراب شود را بررسی کردیم. امیدواریم که این مطالب از سایت جالبو برای شما مفید واقع شده باشد.
از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد