دلایل روشن نشدن چراغ‌های مودم چیست؟

دلایل روشن نشدن چراغ‌های مودم چیست؟

مودم یکی از ابزارهای الکترونیکی است که به‌منظور اتصال به شبکه جهانی اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات این اتصال ممکن است با مشکل مواجه شود و کاربران نتوانند به اینترنت متصل شوند. این معضل ممکن است بارها برای شما پیش‌آمده باشد و دلایل مختلفی می‌توانند منجر به این اتفاق شوند؛ اما نیازی به نگرانی نیست، زیرا شما می‌توانید با استفاده از یک سری راه‌حل‌های ساده، نسبت به اتصال مجدد مودم خود به اینترنت اقدام فرمایید.

 در این مقاله که توسط کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی جالبو برای شما کاربران محترم تهیه شده است، به بررسی عوامل مختلف روشن نشدن چراغ مودم خواهیم پرداخت و به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

چرا چراغ‌های مودم روشن نمی‌شوند؟

برای جواب دادن به این سوال لازم است بدانید که این مشکل احتمال دارد که از دلایل مختلفی نشات بگیرد. لازم است بدانید که زیرساخت‌های اینترنت بسیار حساس هستند و قطعی برق یا حتی رعد و برق و طوفان نیز می‌تواند تا چندین ساعت منجر به قطعی اینترنت شود؛ بنابراین در اولین قدم و قبل از اقدام به هر کاری، باید شرایط جوی و آب و هوایی منطقه را در نظر داشته باشید.

اما به‌طورکلی ممکن است گاهی مشکلاتی برای مودم رخ دهد یا اینکه یکی از کابل‌های آن به‌درستی در جایگاه مخصوص خود قرار نگرفته باشد که همین موضوع می‌توانند دلیل خاموش بودن چراغ مودم شما باشد. بر روی دستگاه مودم یک سری چراغ با مفاهیم خاص تعبیه‌ شده است که خاموش بودن هرکدام از آن‌ها ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

علت روشن نشدن چراغ کره زمین مودم

یکی از چراغ‌هایی که در مودم‌های خانگی ازجمله مودم دی لینک و مودم تی پی لینک به کار رفته است چراغ ppp نام دارد و با عکس کره زمین مشخص شده است؛ درصورتی‌که این چراغ ثابت یا چشمک‌زن باشد نشان‌دهنده اتصال به اینترنت است اما گاهی اوقات ممکن است این چراغ، به حالت قرمز، نارنجی یا خاموش درآید (بستگی به مدل و برند مودم) که این موضوع نشان‌دهنده قطعی اینترنت شما است.

 برای رفع این ایراد، قبل از اینکه اتصالات را جابجا کنید، چند دقیقه تا چند ساعت صبر کنید، ممکن است این مشکل از سمت شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی شما باشد؛ اما درصورتی‌که بعد از گذشت مدتی رفع نشد، لازم است تا کابل تلفنی که به مودم متصل است را بررسی نمایید زیرا احتمال دارد که از جای خود خارج شده باشد. اگر این مشکل رفع نشد لازم است تا نسبت به تعویض این کابل اقدام فرمایید.

قطع و وصل کردن مودم

در نظر داشته باشید که احتمال دارد که خط تلفن شما همراه با نویز باشد و به همین دلیل بهتر است یک‌بار خط تلفن خانه یا محل کار را قطع نمایید و دوباره مودم را روشن کنید. درصورتی‌که مشکل رفع شد، لازم است تا نسبت به خرید نویز گیر یا اسپلیتر اقدام فرمایید. با این تفاسیر می‌توانید به‌راحتی مشکل روشن نشدن چراغ کره زمین مودم را حل نمایید اما در صورت ادامه‌دار بودن این مشکل بهتر است با شرکت ارائه‌دهنده خدمات سرویس اینترنتی خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: با خواندن این مقاله در مورد تفاوت مودم و روتر اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

 علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم بعد از تنظیم یا ریست

در صورت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم بعد از تنظیم یا ریست، ممکن است به دلیل عدم وارد کردن تنظیمات در منوی مودم باشد. گاهی ممکن است بعد از ریست کلی مودم، تنظیماتی که سرویس ارائه دهنده اینترنت برای شما تنظیم کرده است پاک شده باشد که برای رفع این مشکل بهتر است با پشتیبانی تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم را خدمتتان ارائه دهند. یا اینکه در صورت عدم توانایی شما برای رفع این مشکل، می‌توانید درخواستی را برای ارسال تکنسین بدهید تا در اسرع وقت برای وارد کردن تنظیمات مخصوص، به خانه یا محل کار شما مراجعه کنند.

 دلایل روشن نشدن چراغ LAN مودم

در اکثر مودم‌ها یک پورت وجود دارد که شما با استفاده از کابل LAN به‌راحتی می‌توانید به‌صورت مستقیم کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را به مودم متصل نمایید؛ اما ممکن است گاهی اوقات با مشکل روشن نشدن چراغ LAN مودم مواجه شوید که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای رفع این مشکل درصورتی‌که مودم شما دارای چندین پورت LAN است، کابل را به پورت دیگر متصل کنید اما در صورت ادامه‌دار بودن این مشکل لازم است نسبت به تعویض کابل LAN اقدام فرمایید. یکی دیگر از دلایل روشن نشدن چراغ LAN مودم، نصب نبودن درایور مربوط به اتصال LAN در لپ‌تاپ یا کامپیوتر موردنظر است. بهتر است برای خرید مودم راهنمایی های لازم را بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.  

عکس از مودم

دلایل روشن نشدن چراغ WLAN مودم

چراغ WLAN این موضوع را نشان می‌دهد که مودم شما دارای شبکه وای فای محلی است و با استفاده از وای فای گوشی یا کامپیوتر به‌راحتی می‌توانید به مودم و اینترنت متصل شوید. درصورتی‌که این قابلیت فعال نبود به‌راحتی می‌توانید نسبت به رفع مشکل روشن نشدن چراغ وای فای مودم اقدام فرمایید.

گاهی اوقات ممکن است برای روشن کردن مودم به‌اشتباه دستمان به دکمه وای فای بخورد این دکمه وظیفه روشن یا خاموش کردن وای فای مودم را دارد. اگر که چراغ WLAN خاموش باشد به‌راحتی می‌توانید با نگه‌داشتن انگشتتان برای چند ثانیه بر روی دکمه وای فای آن را دوباره روشن نمایید. درصورتی‌که این مشکل حل نشد، لازم است تا با استفاده از کابل LAN به قسمت تنظیمات مودم رفته و قابلیت وای فای را روشن نمایید. به همین سادگی شما عزیزان می‌توانید مشکل روشن نشدن چراغ مودم را حل نمایید.

چگونه می‌توان مشکل روشن نشدن چراغ مودم را حل کرد؟

برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ مودم بهترین راه‌حل تماس با اپراتور ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی شما است؛ زیرا در صورتی که این مشکل سراسری باشد به شما خواهند گفت که تا اتصال دوباره اینترنت به تنظیمات مودم و کابل‌های آن دست نزنید؛ اما اگر مشکل از جانب شما است، همان‌گونه که گفته شد در قدم اول نسبت به قطع کردن تلفن اقدام فرمایید تا در صورت نیاز برای خرید نویزگیر یا اسپلیتر اقدام شود.

در صورت روشن نشدن چراغ پاور مودم ممکن است آداپتور آن را به‌اشتباه وارد پریز تلفن کرده باشید یا اینکه آداپتور سوخته باشد که در این صورت لازم است تا برای خرید یک آداپتور مخصوص مودمتان اقدام نمایید. همچنین لازم به ذکر است که سیم تلفنی که به مودم متصل است، ممکن است پس از مدتی دچار مشکل شود و نیاز باشد آن را تعویض نمایید. درصورتی‌که بازهم این مشکلات رفع نشد احتمالاً علت آن چیزی نیست جز خرابی سیم‌کشی تلفن ساختمان که در این صورت لازم است با مخابرات برای رفع این مشکل تماس بگیرید.


آیا می دانید بهترین مودم adsl خانگی کدام است؟

 سخن آخر

در این مقاله که برای شما عزیزان محیا شده بود به علت روشن نشدن چراغ مودم پرداختیم و دانستیم که هرکدام از مشکلات را چگونه می‌توان عیب‌یابی کرد و نسبت به رفع آن اقدام کرد. لازم به ذکر است درصورتی‌که علاقه‌مند به مقالات آموزشی در رابطه با تکنولوژی هستید، می‌توانید با مراجعه به قسمت وبلاگ وب‌سایتمان اطلاعات خود را افزایش دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد